English version of this page

Andre

Tidligere

Tid og sted: , Niels Treschows hus

Welcome to a pop-up event in the entrance hall in Niels Treschows hus!

Tid og sted: , Niels Treschows hus

Velkommen til sprettoppkafé i foajeen i Niels Treschows hus!

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 2

Nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække, kommer til Politisk frokost for å reflektere over de presseetiske vurderingene hun står overfor - hver eneste dag.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 2, SV-fakultetet

Martin Kolberg har lang fartstid i Arbeiderpartiet. I Politisk frokost forteller han om "Makta bak makta", og blir akkompagnert av utvalgte sangskatter fremført av Akademisk Korforening.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 2, SV-fakultetet

Ellen Emilie Stensrud er statsviter og forskningsleder ved Senter for studier på Holocaust og livssynsminoriteter. Gro Nystuen er assisterende direktør ved Norges institusjon for menneskerettigheter. Onsdag kommer de til oss for å belyse de vanskelige - absurde og brutale - spørsmålene i slike saker.

Tid og sted: , Niels kaffebar, Niels Treschows hus

Meet Aine Ryan Mangaoang and Lucy Cathcart Frödén. They examine the use of music in prisons which raises several basic questions of ethical nature.

Tid og sted: , Auditorium 2, SV-fakultetet

Krig, klimakrise - og presidentvalg i USA. 2024 blir betegnet som et "skrekkens år" i internasjonal politikk. Men hvor galt kan det egentlig gå?

Tid og sted: , Hallen, Georg Sverdrups hus

24 pianister fra Norges musikkhøgskole, 24 klaverstykker av B. Morten Christophersen ved IMV. Gjør unna adventskalenderen på en kveld!

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Militarisation and Grassroots Activism in Present-Day Japan.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 7

Forekomsten av tvang og spiseforstyrrelser blant ungdom har økt kraftig etter pandemien. Kapasiteten i psykisk helsevern er sprengt, mens "angst" har blitt en del av hverdagsspråket. Hva er det som skjer? Hvorfor er vi så syke? Ole Jacob Madsen er professor i psykologi og forsker på psykologiens rolle i samfunnet.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 4, SV-fakultetet

Møt ledere i Kirkens Nødhjelp og Norsk Folkehjelp til en samtale om nødhjelp, fare og umulige dilemmaer i møte med konflikten på Gaza.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus, auditorium 2

Public lecture by Roberto Frega, who is a permanent senior researcher (directeur de recherche) at the French National Scientific Research Center (CNRS).

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 7, SV-fakultetet

Hvordan forholder vi oss til krigen i Midtøsten? Hvordan kan vi forstå en konflikt med så lange røtter?

Tid og sted: , Eilert Sundts Hus, auditorium 7

Vi arrangerer polsk valgvake på morgenen torsdag 12. oktober. Det blir en panelsamtale med Jørn Holm-Hansen, seniorforsker ved OsloMet, og Knut Andreas Grimstad, professor ved Universitetet i Oslo.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 7

Møt Une Bastholm, stortingsrepresentant og tidligere partileder for MDG til Politisk frokost for en samtale om tilgang, takhøyde og sjikane i norsk politikk.

Tid og sted: , Eilert Sundts Hus, Auditorium 7

Politisk kommentator Lars Nehru-Sand analyserer valget og valgkampen.

Tid og sted: , P. A. Munchs hus, seminarrom 14, Universitetet i Oslo

Public lecture by Prof. Dr. Eveline Kilian from Humboldt-Universität zu Berlin.

Tid og sted: , Henrik Wergelands hus, MultiLing meeting room 421

The Socio-Cognitive lab has acquired its second EyeLink 1000+ eye-tracker! On this occasion we're happy to announce that Kurt Debono from SR Research will give a three day workshop on the EyeLink and its software.

Tid og sted: , Eilert Sundts Hus, Auditorium 7

Hva er Høyres drøm for Oslo? Hvordan ser den borgerlige visjonen ut? Vi følger opp forrige torsdags frokost om den rødgrønne drømmebyen. Hvordan kommer vi til å merke et eventuelt skifte etter valget?

Tid og sted: , Eilerts Sundts Hus, Auditorium 7

Kampen om Oslo: Hva vil venstresiden med Oslo som de ikke har fått til på åtte år? Eivor Evenrud fra Arbeiderpartiet snakker om by, ideologi og demokrati på den første frokosten for semesteret.

Tid og sted: , HF:Studio, Sophus Bugges hus

Hva ville den og hvor langt er vi kommet? Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo inviterer til feiring og panelsamtale.

Tid og sted: , Niels Treschows hus, etasje 12

Dette forskningsseminaret har som målsetting å kartlegge tilstanden til og utfordringene for litterær sakprosa i Sverige, Norge og Danmark.

Tid:

ILN is looking for committed students who want to work as learning assistants at ILN during the autumn of 2023. The learning assistants will help with ensuring a good learning outcome, learning environment and study progression for the students, and help to follow-up with academic and social events. We want students who wishes to contribute to learning in a social community, counteract loneliness and create a good study environment.

Tid og sted: , Eilerts Sundts Hus, Auditorium 7

Det virker nesten utrolig: Kan Erdogan faktisk tape valget i Tyrkia? Og hva skjer da? Få er bedre til å snakke om dette enn Sidsel Wold.