European Fashion – The Creation of a Global Industry

Professor i historie ved IAKH, Véronique Pouillard, bidreg som redaktør og forfattar i antologien European Fashion – The creation of a global industry.

Fargefoto av bokforsida

Forsidefoto: Manchester University Press

Moteindustrien er ein av dei største og mest globaliserte industriane me har. Likevel er det forska lite på korleis denne industrien har utvikla seg til å bli det han er i dag. Gjennom ei rekke enkeltstudier følger me i denne antologien utviklinga frå 1945 til i dag; ein periode som særleg er kjennteikna av ei rørsle frå feiring av det opphøgde handverket bak haut couture-kreasjonane til ein «hurtigmote» i stadig endring.

Boka er tilgjengeleg i innbunden form og som e-bok. Manchester University Press står bak utgjevinga.


Frå forlagets omtale:

The period since 1945 has been a transformative era for the fashion industry. Over the course of seventy years, the fashion world has moved from celebrating the craftsmanship of haute couture to revelling in ever-changing fast-fashion. This volume examines the transition from the old system to the new in a series of case studies grouped around three major themes. Part I focuses on Paris as a creative hub, aiming to understand how the birthplace of haute couture adapted to late-twentieth-century developments. Part II considers the retailer's role in shaping taste, responding to consumer expectations and disseminating fashion merchandise. Part III looks to alternative visions of the European fashion system that have appeared in unexpected places. The volume is highly interdisciplinary, covering design history, cultural anthropology, ethnography, management studies and the cultural history of business

Publisert 20. apr. 2018 17:10 - Sist endret 16. mai 2018 15:31