Faglige interesser
-
Kulturarv
-
Museum
-
Samlingsforvaltning
-
Forebyggende konservering
-
Gjenstands konservering
-
Undervisning og læring
Bakgrunn
1997-2003 Konservator, Konservering, IAKH, Universitetet i Oslo
1992-1997 Arkeologisk konservator, Ashmolean Museum, Oxford
1989-1992 BSC i Arkeologisk konservering, University College London
1983-1989 Master i Mediterrane Arkeologi, Universitet i Groningen
Undervisning og veiledning
Priser
Prosjekter
2023 Mikroblogging i høyere utdanning- utvikling av undervisningsopplegg på tvers av fag med Samtavla. Prosjektet ledes av Institutt for Pedagogikk ved professor Ingvill Rasmussen.
2018-2023 Flipping Conservation with iNovative and sustainable ICT Tools (FliNT)
Prosjektet innebærte en omorganisering av introduksjonsemne i konservering på bachelornivå ved bruk av modellen omvendt undervisning. Undervisningsstrategier som brukes er blandet læring og constructive alignment. Læring utenfor klasserommet er tilrettelagt ved bruk av læringsstier i Canvas og fokuserer hovedsakelig på teori, mens frigjort tid i klassen brukes for gruppe- og plenumsdiskusjoner med Samtavla som støttende verktøy, og undervisning i praktiske og generiske ferdigheter. Ved bruk av denne undervisningsmodellen får studenter bedre veiledning i sin læringsprosess, det gjør overgangen fra videregående skole til universitetet lettere for nye studenter, teori knyttes tettere opp mot praksis som gir økt motivasjon til læring.
Prosjektet fikk midler fra Norges Universitetet for 2018-2019.