"I am, am I?"

Masterstudentene i museologi lager utstilling på Kulturhistorisk museum - åpning 8. oktober.

Studentene i emnet MUSE4910 - Utstillingsproduksjon - museologisk teori og praksis har i samarbeid med Kulturhistorisk museum laget en studentutstilling som sirkler rundt temaet identitet og hvordan vi iscenesetter oss selv.

Tirsdag 8. oktober kl. 17.00 åpner utstillingen i forelesningssalen ved Kulturhistorisk museum i Oslo. Den består av fire deler der hver studentgruppe har valgt ett perspektiv for å belyse hovedtemaet.

- Delutstillingene spenner vidt over hovedtemaet identitet og iscenesettelse, og omhandler blant annet ungdom og klær, bart som attributt, vesker og innhold, samt hvordan vi også etter vår død velger attributter vi tar med oss i graven, og på denne måten fortsetter å uttrykke identitet og iscenesette oss selv, forteller studentene.

Utstillingen blir stående til 20. oktober.

Av Anne Stovner
Publisert 2. okt. 2013 08:49 - Sist endret 25. nov. 2015 10:16