Arne Krumsvik

Image of Arne Krumsvik
Norwegian version of this page
Phone +47-22850405
Mobile phone +47-91586575
Room 475
Username
Visiting address Gaustadalléen 21 Forskningsparken 0349 OSLO
Postal address Postboks 1093 Blindern 0317 OSLO

Dr. Arne H. Krumsvik is Head of Department, Department of Media and Communication, University of Oslo (UiO). He is also Professor II, Faculty of Management, Westerdals Oslo School of Arts, Communication and Technology, and Affiliated Researcher, Media Management and Transformation Center (MMTC), Jönköping International Business School, Jönköping University.

On the editorial boards of Digital JournalismKognitywistyka i media w edukacji, and Nordicom Review. Visiting fellow (2005) at Georgia Institute of Technology (GA Tech), Atlanta, GA, USA.

Profiles in social media:

 

Publications

View all works in Cristin

  • Andersen, Unn Conradi & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). Intervju som metode, I: Hans Erik Næss & Lene Pettersen (red.),  Metodebok for kreative fag.  Universitetsforlaget.  ISBN 9788215027005.  Kapittel 6.  s 76 - 86
  • Eg, Ragnhild & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). Fake news, personality and information processing.
  • Sjøvaag, Helle & Krumsvik, Arne Håskjold (2017). Scenarios for future media policy.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 09. mars). - Stoler ikke på medietall. [TV].  TV 2 Nyhetskanalen.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 09. mars). - Tror ikke digitale abonnenter vil kunne sikre MEDIEFRAMTIDA.  Dagbladet.
  • Krumsvik, Arne H. (2016). Best practices of innovation policies in the news media industry.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 12. mars). Dette er noen av TV Vestfolds villeste historier.  Tønsbergs Blad.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 16. mars). Flere abonnerer på Romerikes Blad.  Romerikes Blad.
  • Krumsvik, Arne H. (2016). Gløym Facebook! Her er sosiale media for forskarar!. Khrono.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2016). Media studies syllabus meets the market.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 09. mars). Medietall. [Radio].  NRK Kulturnytt.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 08. mars). Mener medienes dekning av egne lesertall bidrar til tåkelegging. [Internett].  Journalisten.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 07. januar). Pressegeneral ønsker robotjournalistene velkommen inn i redaksjonene. [Internett].  NRK.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 07. januar). Robotjournalistikk. [Radio].  NRK Kulturnytt.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 08. mars). Stoler ikke på medietall.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 11. mars). Tingartal og politikk.  Dag og Tid.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 09. mars). Tror ikke på avisenes betalings-tjenester: - Legg korta på bordet. [Internett].  Dagbladet.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2016, 14. mars). Volda brukte f-ordet mot Olsen og Bergen. [Internett].  Khrono.no.
  • Ots, Mart & Krumsvik, Arne H. (2016). Media policy’s new challenges. Journal of Media Business Studies.  ISSN 1652-2354.  13(3), s 125- 127 . doi: 10.1080/16522354.2016.1243390
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 08. juli). - Folk blir irriterte når de oppdager at avisene ikke har kommet. [Internett].  Adressa.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 26. mai). - Hva faen er brukerskapt innhold?. [Internett].  Kampanje.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 31. januar). – Journalistikk bør sponses . [Internett].  Sunnmørsposten.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 09. april). - Krigserklæring.  Dagbladet.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 23. oktober). - Papiravis? Hva er det?.  NRK.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 14. oktober). – Sponsing og produktplassering kan løse medienes inntektskrise. [Internett].  Forskning.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 17. mars). - Vi burde aldri gått på lufta. [Internett].  Kampanje.com.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 02. juni). CNN-jubileum. [Radio].  NRK P2 Kulturhuset.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 31. mars). Dagbladet på billigsalg.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 26. mai). «Den gamle tankegangen er i ferd med å vinne». [Internett].  Journalisten.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 01. oktober). Dette er sakene mediene ikke legger ut på Facebook.  Aftenposten.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 09. april). ‘Ein blå prøveballong som sprakk’.  Vårt Land.
  • Krumsvik, Arne H. (2015). Innovasjon og mva.‑privilegier i avisbransjen. Praktisk økonomi og finans.  ISSN 1501-0074.  30(2), s 151- 159
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 28. oktober). Journalistutdanningen fyller 50 år både i teori og praksis. [Internett].  Khrono.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 07. oktober). Kan bli fellesmoms for mediene. [Internett].  Journalisten.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 04. juli). Kjemper for avisas sjel.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 15. oktober). Krumsvik mener sponsing ikke svekker journalistikken. [Internett].  Journalisten.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 16. mars). Krumsvik om rektorprosess: Vi skulle ha ansatt alle tre . [Internett].  Khrono.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 23. oktober). Kulturnytt. [Radio].  NRK P2.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 08. april). Lager nasjonal pdf-avis.  Dagens Næringsliv.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 02. november). NRK og P4 vil bli DAB-vinnerne. [Internett].  Radionytt.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 10. april). Nesten bare NRK øker antall journalister.  Aftenposten.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 04. februar). Norge flommer over av «buzzjournalistikk». [Radio].  NRK Kulturnytt.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 11. april). RB vil gi mer til sine abonnenter - Innfører RB+ på nett.  Romerikes Blad.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 10. desember). Redaktørene svekkes.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 01. juli). Romfolk hetses i sosiale medier. [Internett].  NRK Buskerud.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 15. august). Satser på solokarrierer.  Dagens Næringsliv.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 18. februar). Se! En «Spice Girls-professor» . [Internett].  Khrono.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 11. april). Slakter NRK-kritikken.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 29. juli). Slik tjener Facebook sine milliarder. [Internett].  E24.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 08. juli). VG har et morgen- problem.  VG har et morgenproblem.
  • Krumsvik, Arne H. (2015). Vi ville ikke være en avis. Dagbladet.  ISSN 0805-3766.
  • Krumsvik, Arne H. (2015, 17. september). Åpner for samarbeid.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H.; Pedersen, Per Egil & Kvale, Knut (2015). Market Structure and Media Innovation Policies in Norway.
  • Rice, Curt; Krumsvik, Arne H. & Lie, Tove (2015, 26. mars). Krumsvik om rektorprosess: Vi skulle ha ansatt alle tre . [Internett].  Khrono.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 03. juni). – Journalister uten nett-kompetanse bør få sparken . [Internett].  NRK.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 28. mai). Amedia satser på rubrikk.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014). Book Review Editorial Statement: Mapping the Emerging Field of Media Innovation Research . Journal of Media Innovations.  ISSN 1894-5562.  1(1), s 129- 130
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 03. februar). Deler stoff via egne profiler.  Dagens Næringsliv.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 07. mai). Disse kan etterfølge Hildrum.  Bergens Tidende.
  • Krumsvik, Arne H. (2014). Editorial: Is there such a thing as a Nordic approach to media business research?. Journal of Media Business Studies.  ISSN 1652-2354.  11(1), s 1- 4
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 14. november). Forsker: – The winner takes it all.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 28. juli). Forsker: Reindyrka publikumsfrieri.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 10. oktober). Har fortsatt tro på redusert moms.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 29. april). Hvor er medieforskerne når pasienten er døende? . [Internett].  Forskning.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 03. mars). Innovasjon i lokale medier. [Radio].  NRK Nordland.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 04. juni). Krumsvik forsvarer undersøkelse . [Internett].  Journalisten.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 08. mai). Krumsvik slakter Mediedagene . [Internett].  Journalisten.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 08. mai). Leserne betaler mest.  Aftenposten.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 23. oktober). Lover hovedsete i Bergen.  Bergens Tidende.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 29. oktober). Låste artikler gratis i Fevennen og BT. [Internett].  Sørnett.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 08. mai). Mediedager uten faglig dybde . [Internett].  Khrono.no.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 06. oktober). Medieekspertene venter ytterligere nedbygging i bransjen.  Fædrelandsvennen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 03. juni). Mener digitalsinker bør få sparken . [Internett].  Kampanje.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 03. juni). Netthoder vil sparke papirjournalister . [Internett].  Journalisten.
  • Krumsvik, Arne H. (2014). Netthodeundersøkelsen 2014.
  • Krumsvik, Arne H. (2014). Newspaper Ownership and Prioritization of Digital Competences.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 26. februar). Nisjeaviser holder stand.  Klassekampen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 22. oktober). Ny TV 2-sjef med bergenslink. [Internett].  Bergens Tidende.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 30. oktober). Nå melder VG seg på i kampen om å buzze nyhetsstrømmen din.  Aftenposten.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 11. april). Nøgd Nationen-redaktør etter omlegging til digitalt abonnement.  Nationen.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 13. mars). Om betaling på nettaviser. [Radio].  NRK Kulturnytt.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 26. mars). Schibsteds rubrikksatsing i Brasil. [Radio].  NRK Kulturnytt.
  • Krumsvik, Arne H. (2014, 25. april). Senter for tverrfaglig medieforsking etablert . [Internett].  Forskning.no.

View all works in Cristin

Published Jan. 12, 2017 1:01 PM - Last modified Jan. 30, 2017 2:26 PM