Publisert 4. nov. 2015 11:03

Terje Rasmussen skildrer konflikter og skandaler i det politiske Norge etter krigen. Offentlig parlamentarisme er den første fremstillingen som legger vekt på journalistikken og offentlighetens stadig mer inngripende betydning i politiske saker.

Publisert 5. okt. 2015 15:07

Når barn blir spurt om egen nettbruk, gir de andre svar enn foreldrene. Det er ett av mange etiske dilemmaer for de som forsker med barn. Barnas svar utfordrer voksnes syn på barn.

Publisert 9. mars 2015 13:24

Forfattere, musikere og andre kunstnere arbeider under helt andre betingelser enn for bare ti år siden. – Vi observerer mer konkurranse og større vansker med å nå ut, sier medieprofessor Tore Slaatta.

Publisert 19. feb. 2015 15:16

Boken «The Media Welfare State: Nordic Media in the Digital Era» utforsker hvordan de nordiske landenes medieindustri skiller seg fra resten av verden.

Publisert 6. jan. 2015 14:33

Fører overvåking til mindre terror? Overskuer vi konsekvensene av å bruke dagens overvåkingsteknologi? En ny bok tematiserer overvåking som terrorforebyggende tiltak.