print logo

Gunn Enli

Bilde av Gunn Enli
English version of this page
Telefon +47-22850435 +47-22850400
Mobiltelefon 911 72 952
Faks +47-22850401
Rom 456
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Gaustadalléen 21 0317 Oslo
Postadresse Postboks 1093 Blindern 0317 OSLO

Gunn Enli is Professor of Media Studies and project manager for 'Social Media and Election Campaigns' (SAC). The project studies the impact of social media on agenda-setting during election campaigns in the USA, Australia, Norway and Sweden.  

Enli has published extensively in the field of media and communication studies, lately focusing on politics and social media, media history, nordic media, and authenticity. Her latest works include two international books:

 

Mediated Authenticity: How the Media Constructs Reality (Peter Lang, 2015) 

 

 

The Media Welfare State: Nordic Media in The Digital Age (Michigan University Press, 2014), with Trine Syvertsen, Ole J. Mjøs and Hallvard Moe.   

Read for free online 

 

Enli teaches media policy, political communications, media history, television studies, and social media, and supervises in media and communication studies 

 

 

Emneord: Medier og kommunikasjon, Mediepolitikk, Politisk kommunikasjon, Medieøkonomi, Sosiale medier, Reality-TV, Mediehistorie

Publikasjoner

2013. Enli, Gunn & Skogerbø, Eli: Personalized campaigns in party-centred politics. In special issue: Social Media and Election Campaigns (eds: Enli, Gunn & Hallvard Moe) Information, Communication and Society.  ISSN 1369-118X: http://alturl.com/qavuo

2013. Van den Bulck, Hilde & Gunn Enli: Bye Bye Hello Ladies? In-vision Announcers as Continuity Technique in a European Postlinear Television Landscape: The cases of Flanders and Norway, in Television and New Media May 13, 14 (3): http://http://alturl.com/7oivk

2010:'TV- En Innføring'. (med Hallvard Moe, Trine Syvertsen og Vilde Skancke Sundet) Universitetsforlaget

2009: 'Kampen om markedsmakt i norsk kommersiel radio - P4 og Kanal 24', Norsk Medietidsskrift nr. 1 2009.

2009. '- Statsråd du lyver!' Kommentarjournalistikk i Ramin-Osmundsen saken, i Allern og Pollack (red.): 'Skandalenes Markedsplass'. Bergen: Fagbokforlaget.

2008. 'Digitale Dilemmaer. Nye medieformer, nye utfordringer (red. med Eli Skogerbø). Gyldendal Akademiske 2008.

2006. 'Et hjem for oss- Et hjem for deg? Analyser av TV 2' (red. med Trine Syvertsen og Susanne Østby Sæther). 2. utgave, Kristiandsund: Høyskoleforlaget.

2005. 'Fornyelse vil være det normale', kampen om kommersiell riksdekkende radiokonsesjoner (P4), medforfatter: Vilde Skanche Sundet. publisert i Nordicom.

 

Publisert 12. sep. 2008 15:11 - Sist endret 23. apr. 2015 21:01