Nå ansetter HF seks instituttledere

Det humanistiske fakultet lyser ut instituttlederstillinger ved seks av sju institutter. Nå er jakten på de beste kandidatene i gang.

Foto av Det humanistiske fakultets bygninger på Blindern.

Det humanistiske fakultet skal ansette seks instituttledere.

Foto: Annica Thomsson.

Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo er Norges største humanioramiljø.

Hvert fjerde år ansettes ledere for fakultetets institutter. Instituttlederens rolle er å inspirere og tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø, samarbeid og gode resultater. Sammen med de ansatte er instituttleder en viktig drivkraft for utvikling, og skal profilere instituttet utad.

Utfordrende og interessant

Instituttlederen har ansvar for både den faglige og administrative virksomheten. Frode Helland, dekan ved Det humanistiske fakultet, håper på gode søkere.

– På instituttene foregår universitetets kjernevirksomhet,​ det er der det drives forskning, utdanning og formidling, sier han.

– Å lede et institutt er derfor en utrolig viktig jobb, kanskje den viktigste på universitetet, og det er morsomt, interessant og utfordrende! Vi håper på gode søkere som vil lede Norges fremste humanistiske fagmiljøer, i tett samarbeid med fremragende administrasjoner.

Frist 20. april

Instituttene som søker ny instituttleder:

Frist for samtlige stillinger er 20. april.

Les også:

• Gunn Enli: Jakten på den gode instituttleder

Interessert i forskning fra Det humanistiske fakultet? Meld deg på vårt månedlige nyhetsbrev!

Publisert 4. mars 2020 10:28 - Sist endret 20. mars 2023 12:23