Podkast i undervisningen: Hva, hvordan og hvorfor?

Ønsker du å få innsikt i hvordan du som underviser kan ta i bruk podkast i undervisningen? Enten som arbeidskrav for studentene, eller hvordan du kan bruke podkast som læringsressurs?  

Bilde av radio, mikrofon, headset

Det er mange måter man kan bruke podkast som arbeidskrav, for eksempel som  studentpodkast om et selvvalgt tema, eller som en gruppediskusjon rundt en akademisk artikkel. Produksjon av podkast er en måte å trene de muntlige ferdighetene på. I dette lunsjseminaret får du møte tre undervisere ved HF som deler sine beste erfaringer. 

Program

  • Velkommen!
  • Podkast som arbeidskrav: "Å formidle historie gjennom studentpodkast" v/ Ulrike Spring, professor i historie v/IAKH.  
  • Frankrike forklart – Formidling på og utenfor franskstudiet v/Kjerstin Aukrust og Geir Uvsløkk, førsteamanuensiser i fransk litteratur og kulturkunnskap v/ ILOS. 
  • Podkast som studentaktiv læringsform: "Å la flere komme til orde" v/Eirinn Larsen, professor i historie v/IAKH og Mathias Jesman Sunde, masterstudent v/IAKH.
  • Q&A 

Gå til påmeldingsskjema

 Frist: 31.05.2022 kl 12:00.

Ta med deg lunsjen og få med deg seminaret i HF:Studio! Du kan også følge seminaret på Zoom. Påmeldte deltagere får tilsendt Zoom-lenke i forkant.

Om podkaststudioet ved HF

Vi har nylig laget et podkaststudio i 12. etasje i Niels Treschows hus med profesjonelt utstyr. Du kan gjerne bestille en time for omvisning av studioet via: hf-studio@hf.uio.no .

Introvideoen for podkaststudioet ved HF:

Kontakt

Har du spørsmål om seminaret? Ta kontakt med Baoxin Long v/HF:Studio.

 

Arrangør

HF:Studio
Emneord: Podkast som læringsressurs, Podkast, Podkast som arbeidskrav, Undervisningsplanlegging
Publisert 11. mai 2022 09:35 - Sist endret 23. mai 2022 15:26