Innkalling til møte i instituttstyret onsdag 6. mai 2020, kl. 14:15

Til dagsorden:

Orienteringssaker:

O-Sak A:  Protokoll fra instituttstyremøtet 1. april 2020

Se protokoll fra møtet 1. april 2020.

O-Sak B: Status for utlyste stillinger

• Doktorgradsstipendiatstilling i historie knyttet til ERC-prosjektet “CREATIVE IPR - The History of Intellectual Property Rights in the Creative Industries”. Ved søknadsfristen hadde det meldt seg 8 søkere. Det er satt ned en innstillingskomite bestående av Sunniva Engh, Veronique Pouillard, Kjetil Fallan (IFIKK) og Hanne Hagtvedt Vik.
  • Postdoktorstilling i historie knyttet til ERC-prosjektet “CREATIVE IPR - The History of Intellectual Property Rights in the Creative Industries”. Ved søknadsfristen hadde det meldt seg 1 søker. Prosessen er satt på vent og stillingen vil bli lyst ut på nytt på et senere tidspunkt.
  • Ansettelse av instituttleder ved IAKH for perioden 2021-2024. Ved søknadsfristen hadde det meldt seg 3 søkere.
    HF nyhetssak om instituttlederstillingene

O-Sak C: Covid-19 og konsekvenser av stengningen av UiO

O-Sak D: Søkertall til studieprogrammene

O-Sak E: Øvrige orienteringssaker

Til behandling i åpent møte:

Sak 13/20: Utpeking av to medlemmer til å godkjenne og undertegne protokollen
Forslag til Vedtak:
Instituttstyret vedtar at følgende personer pekes ut til å godkjenne og undertegne protokollen for møtet 6. mai 2020: Julianne Rustad og Hilde Sandvik.

Sak 14/20: Utlysning av PhD-stilling i arkeologi knyttet til «Heritage Experience Initiative (HEI)»
Saksdokumenter:
Fremleggsnotat av 30.4.2020 fra instituttleder
Utkast til kunngjøringstekst

Forslag til Vedtak:
Instituttstyret godkjenner den fremlagte kunngjøringsteksten og sender den videre til fakultetets tilsettingsutvalg for vitenskapelige stillinger.

Til behandling i lukket møte:

Sak 15/20 Anmodning om tilsetting i II’er stilling (20%) knyttet til prosjektet «Nordic Civil Societies»

• Prosjektbeskrivelse og tildelingsbrev
  • CV og publikasjonsliste

Vedtak:
Instituttstyret godkjenner anmodning om tilsetting og sender den videre til fakultetets tilsettingsutvalg for vitenskapelige stillinger.

Sak 16/20 Anmodning om tilsetting i II’er stilling (5%) knyttet til prosjektet «Nordic Civil Societies»

• Prosjektbeskrivelse og tildelingsbrev
  • CV og publikasjonsliste

Vedtak:

Sak 17/20 Anmodning om tilsetting i stilling som postdoktor (SKO 1352) på MSCA-prosjektet «The Dematerialization of Fashion and France’s Couture Propaganda during the 1960 and 1970s – FASHION IN IR»

• Grant Agreement med budsjett, prosjektbeskrivelse og CV

Eventuelt