Sarkisyan på Harriman Institute

Nikolay Sarkisyan, stipendiat ved UiO, presenterte nylig sitt PhD-prosjekt om toleranse i Russland på Harriman Institute i New York.

Et bilde av Putins ansikt med sminke, med regnbueflagg i bakgrunnen, med teksten "Stop Homofobia" i pannen hans. Foto
Foto: Denis Doyle/Getty Images

Nikolay Sarkisyan er stipendiat ved Institutt for litteratur, områdestudier og europeiske språk. I sitt PhD-prosjekt "Tolerance...Is In Our Blood": The Politics of Tolerance in Putin's Russia undersøker han Russlands statlige virkemidler for å fremme toleranse i perioden 2000-2010.

Sarkisyan er også gjesteforsker ved Harriman Institute på Columbia University i New York, som spesialiserer seg på studier av Russland og Sovjetunionen. Forrige uke delte han sine forskningsresultater under en presentasjon ved instituttet.

Publisert 21. nov. 2019 22:24 - Sist endret 27. nov. 2023 12:01