Kim Johansen Østby er tilsatt som universitetslektor i medievitenskap

– Jeg ønsker å gi studentene variert, aktiviserende og engasjerende undervisning og god oppfølging gjennom studiene. Det sier Østby som har lang erfaring fra IMK, og som nå skal i gang med undervisning på flere emner.

Kim Johansen Østby (foto: Ellen Evju Jahr)

Østby har bachelor-, master- og doktorgrad i medievitenskap fra IMK, og praktisk-pedagogisk utdanning fra ILS. Han har vært seminarleder, universitetslektor og gjennomføringsstipendiat ved IMK, og høgskolelektor ved NITH/Westerdals Oslo ACT. Denne uken fikk han opprykk til førstelektor.

Elsker å undervise

– Jeg er spesielt interessert i dataspill, populærkultur, kjønn og seksualitet, og medierepresentasjon, og skrev doktoravhandlingen min om representasjoner av homoseksualitet og kjønn i dataspill, forteller Østby. Han disputerte tidligere i år, og forteller at han elsker å undervise og er svært glad for å kunne drive med det på heltid.

Østby skal hovedsakelig undervise og veilede studenter i medievitenskap. Denne høsten er han emneansvarlig for EXFAC03-MVIT – Kommunikasjon og mediering, og skal lede seminarundervisningen i MEVIT1700 – Digital kultur.

– Jeg ønsker å gi IMKs studenter variert, aktiviserende og engasjerende undervisning og god oppfølging gjennom studiene. Jeg vil svært gjerne også bidra til å videreutvikle det faglig-sosiale miljøet for ansatte og studenter. Å jobbe med studenter er utrolig spennende, givende og viktig, og jeg gleder meg skikkelig til å komme ordentlig i gang!

Av Ellen Evju Jahr
Publisert 22. aug. 2017 16:48 - Sist endret 22. aug. 2017 16:48