Publisert 16. okt. 2023 10:59

Digital teknologi kan ha både positive og negative konsekvenser for vår psykiske helse. Forskning viser at barn og unge kan oppleve lite støtte i den digitale verden og streve med å håndtere digitale erfaringer.

Publisert 16. okt. 2023 10:42

Digital teknologi kan både ha positive og negative konsekvenser for barn og unges psykiske helse, og forskning viser at barn og unge kan oppleve lite støtte i den digitale verden og streve med å håndtere digitale erfaringer. Norske forskere har vært med på å kartlegge ungdommers digitale erfaringer.

Publisert 29. mars 2022 15:25

Foreløpige resultater fra ySKILLS-studie viser at ungdom i aldersgruppen 12-17 får fest gale svar på kunnskapsspørsmål om sosiale medier. Samtidig er det innen det samme domenet at klart flest vurderer egne kunnskaper som høyest.