English version of this page

Siste publikasjoner

Oversikt over våre siste publikasjoner registrert i Cristin.

  • Landmark, Anne Marie Dalby; Nilsson, Elin; Ekström, Anna & Svennevig, Jan (2021). Couples living with dementia managing conflicting knowledge claims. Discourse Studies.  ISSN 1461-4456.
  • Svennevig, Jan (2021). How to do things with signs. The formulation of directives on signs in public spaces. Journal of Pragmatics.  ISSN 0378-2166.  175, s 165- 183 . doi: 10.1016/j.pragma.2021.01.016
  • Opsahl, Toril (2021). Dead, but Won’t Lie Down? Grammatical Gender among Norwegians. Journal Of Germanic Linguistics.  ISSN 1470-5427.  33(1), s 122- 146 . doi: 10.1017/S1470542720000070 Vis sammendrag
  • Rasmus, Sini & Lane, Pia (2021). New speakers of Sámi: From insecurity to pride. Linguistic Minorities in Europe Online (LME).
  • Fikkert, Paula; Liu, Liquan & Ota, Mitsuhiko (2020). The acquisition of word prosody, In Carlos Gussenhoven & Aoju Chen (ed.),  The Oxford Handbook of Language Prosody.  Oxford University Press.  ISBN 9780198832232.  Kapittel.  s 541 - 552
  • Sevinc, Yesim (2020). Toward an interdisciplinary understanding of heritage language anxiety. Oslo Studies in Language (OSLa).  ISSN 1890-9639.  11(2), s 411- 428 . doi: 10.5617/osla.8510
  • Goncalves, Kellie (2020). “Small Town” or “Small City”? – ‘Inter-Textual Place-Making’ in Queenstown, New Zealand, In Beatrix Busse; Ingo H. Warnke & Jennifer Smith (ed.),  Place-Making in the Declarative City.  Walter de Gruyter.  ISBN 9783110634754.  Chapter 2.  s 33 - 54
  • Røyneland, Unn & Vangsnes, Øystein A (2020). 'Joina du kino imårgå?' Ungdommars dialektskriving på sosiale medium. Oslo Studies in Language (OSLa).  ISSN 1890-9639.  11(2), s 357- 392 . doi: 10.5617/osla.8508 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
  • Golden, Anne & Kulbrandstad, Lars Anders (2020). «Kanskje for høgt utdanna europearar på spor 3»: lærerkommentarer fra en spørreundersøkelse om "Det felles europeiske rammeverket". NOA - Norsk som andrespråk.  ISSN 0801-3284.  36(2), s 101- 127 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
  • Thingnes, Jorunn Simonsen (2020). Å velje eit minorisert språk: mellom språk­politiske ideal og språkleg realitet. Maal og Minne.  ISSN 0024-855X.  112(2), s 127- 168 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Natvig, David Albert & van Baal, Yvonne (2020). Crossing borders to enhance our understanding of variation in heritage languages. Oslo Studies in Language (OSLa).  ISSN 1890-9639.  11(2), s 319- 334 . doi: 10.5617/osla.8506 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Golden, Anne; Opsahl, Toril & Tonne, Ingebjørg (2020). “One, two, many = one too many?” Conceptualizations of mother tongue.. Oslo Studies in Language (OSLa).  ISSN 1890-9639.  11(2), s 135- 157 . doi: 10.5617/osla.8494 Fulltekst i vitenarkiv. Vis sammendrag
  • Amelung, Nina; Cristiano, Gianolla; Solovova, Olga & Sousa Ribeiro, Joana (2020). Technologies, infrastructures and migrations: material citizenship politics. Citizenship Studies.  ISSN 1362-1025.  s 587- 606 . doi: 10.1080/13621025.2020.1784636
  • Pavlenko, Aneta & Eades, Diana (2020). Transformando pesquisa em politicas: Novas diretrizes para comunicar direitos a falantes na nativos, I: Diane Almeida & Malcolm Coulthard (red.),  Perspectivas em Linguística Forense.  Universidade Estadual de Campinas.  ISBN 978-65-87175-00-3.  Chapter 11.  s 249 - 266
  • Pavlenko, Aneta; Hepford, Elizabeth; Tavella, Christina & Michalovic, Sherri (2020). Everyone has the right to understand: Teaching legal rights to ESL students. TESOL Journal (TJ).  ISSN 1056-7941.  11(4) . doi: 10.1002/tesj.570
  • Garraffa, Maria & Fyndanis, Valantis (2020). Linguistic theory and aphasia: An overview. Aphasiology.  ISSN 0268-7038.  34, s 905- 926 . doi: 10.1080/02687038.2020.1770196 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Goral, Mira & Lerman, Aviva (2020). Variables and mechanisms affecting response to language treatment in multilingual people with aphasia. Behavioral Sciences.  ISSN 2076-328X.  10(144), s 1- 17 . doi: 10.3390/BS10090144 Fulltekst i vitenarkiv.
  • Lexander, Kristin Vold (2020). Literacies in contact when writing Wolof – translanguaging and orthographic repertoires in digital communication. Written Language & Literacy.  ISSN 1387-6732.  23(2), s 194- 213 . doi: 10.1075/wll.00040.lex

Se alle arbeider i Cristin

  • Svennevig, Jan (2020). Språklig samhandling. Innføring i kommunikasjonsteori og diskursanalyse. Cappelen Damm Akademisk.  ISBN 9788202626181.  301 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Rodina, Yulia; Fyndanis, Valantis; Johannessen, Janne Bondi; Lundquist, Bjørn; Kaldhol, Nina Hagen; Tengesdal, Eirik & Türker-van der Heiden, Emel (2021). Second language acquisition and language processing: Grammatical gender in Norwegian.
  • Opsahl, Toril (2021). Introduction to the NorPol project.
  • Lanza, Elizabeth; Liemacher-Riebold, Ute; Rosenback, Rita & Yung, Tetsu (2021, 19. januar). Raising Multilinguals Live: Family Language Policies and Practices. [Internett].  Raising Multilinguals Live.
  • Lanza, Elizabeth (2021). Family Language Policies: Do We Need Them?. Psychology Today.  ISSN 0033-3107.
  • Garbacz, Piotr; Golden, Anne; Opsahl, Toril; Solarek-Gliniewicz, Magdalena; Svennevig, Jan; Szymanska, Oliwia & Urbanik, Pawel Kazimierz (2021). Hva hemmer og fremmer kommunikasjon mellom nordmenn og polakker?. Utrop - Norges første flerkulturelle avis.
  • Hansen, Pernille; Landmark, Anne Marie; Simonsen, Hanne Gram & Svennevig, Jan (2020). Word finding difficulties in testing and conversation: An interdisciplinary approach to the study of multilinguals with dementia.
  • Valen-Sendstad, Ingvild Badhwar (2020). Shame and self-regulation: Experiencing gaps in health literacy.
  • Solovova, Olga (2020). New Speakers of Russian in the Norwegian North: Motivations and Attitudes.
  • Solovova, Olga (2020). New Speakers in Northern Norway: Zooming in, zooming out on the use of Russian.
  • Solovova, Olga (2020). New Speakers in Northern Norway: Zooming in, zooming out on the use of Russian.
  • Solovova, Olga (2020). Sociolinguistics, narratives and multilingualism.
  • Solovova, Olga (2020). Migration research discourses in Portuguese and Russian media representations of people on the move.
  • Lanza, Elizabeth; Liu, Liquan; Gonzalez, Elisabet; Sevinc, Yesim; Simonsen, Hanne Gram; Norvik, Monica I. & Hansen, Pernille (2020). The MultiLingual Mind Across the Lifespan.
  • Byers-Heinlein, Krista; ManyBabies, Consortium & Liu, Liquan (2020). A Multi-lab study of gaze-following development in monolingual and bilingual infants.
  • Liu, Liquan (2020). Revisiting infant distributional learning using event-related potentials: Does Unimodal always inhibit and Bimodal always facilitate?.
  • Zeng, Jenny & Liu, Liquan (2020). Mandarin infants' and adults' cue-weighting of English lexical stress..
  • Zeng, Jenny & Liu, Liquan (2020). Word-level rhythmic cue-weighting in Mandarin infants and adults – the effects of ITL and language-specific influence..
  • Liu, Liquan (2020). Bilingual and tone language experience affect infants' lexical tone perception..
  • Baa, L.; Juvik, E.B.; Köder, Franziska & Garraffa, Maria (2020). Nórth Sami translation/adaptation of the LEAP-Questionnaire.
  • Juvik, E.B.; Köder, Franziska & Garraffa, Maria (2020). Norwegian translation/adaptation of the LEAP-Questionnaire.
  • Urbanik, Pawel Kazimierz (2020). Formidling av rettigheter i politiavhør i Norge.
  • Urbanik, Pawel Kazimierz (2020). Hvordan informerer politiet de mistenkte om deres rettigheter og plikter.
  • Urbanik, Pawel Kazimierz (2020). Hvordan informere om rettigheter og plikter på en forståelig måte og når bruke tolk?.
  • Gudmundsen, Jenny (2020, 31. oktober). Walid (27) lærer norsk over en kopp kaffe. [Internett].  https://journalen.oslomet.no/.
  • Lomeu Gomes, Rafael (2020). (Super)diversidade, Migração e Colonialidade.
  • Lomeu Gomes, Rafael (2020). ‘Não Danço Samba’: Multilinguismo Familiar a partir de uma Perspectiva Decolonial.
  • Lomeu Gomes, Rafael (2020). Family Multilingualism through a ‘Translingual Lens’: Current Theoretical Orientations and Challenges.
  • Hansen, Jessica Pedersen Belisle (2020). Kommunikasjon via tolk.
  • Hansen, Jessica Pedersen Belisle (2020). På rettssikkerheten løs. Avisa Vårt land. Vis sammendrag
  • Szymanska, Oliwia & Golden, Anne (2020). Do Polish students grasp the point in Norwegian? A study on students’ comprehension of everyday metaphorical expressions from two conceptual metaphors..
  • De Korne, Haley (2020). Research on multilingualism.
  • Svendsen, Bente Ailin (2020). Citizen Sociolinguistics and Ethnography – Different, but Same? Critical Perspectives.
  • Solarek-Gliniewicz, Magdalena (2020). Samhandling ved konsultasjoner i spesialisthelsetjenesten i Norge. Erfaringer fra Tolkesentalen..
  • Fyndanis, Valantis; Johannessen, Janne Bondi; Kaldhol, Nina Hagen; Lundquist, Bjørn; Rodina, Yulia; Rødvand, Linn Iren Sjånes; Tengesdal, Eirik & Türker-van der Heiden, Emel (2020). Predictive gender processing in L2 adult learners of Norwegian: Effects of L1 (Greek, Russian, Turkish), syntactic and lexical congruency.
  • Sevinc, Yesim (2020). Anxiety, Mindsets and Family Language Pressure.
  • Salmons, Joseph C. & Natvig, David Albert (2020). Sound Change.
  • Bousquette, Joshua & Natvig, David Albert (2020). Heritage language home and community: Gendered division of labor and language shift.
  • Natvig, David Albert (2020). Variation and Change of the American Norwegian Back Vowel Chain Shift Over Time.
  • Lehtonen, Minna (2020, 29. oktober). Puhetyyli ja siihen liittyvä käytösmalli ei katoa, vaan piiloutuu uuden tieltä. [Internett].  https://www.360journalismia.fi/puhetyyli-ja-siihen-liittyva-.
  • Lehtonen, Minna (2020). Neurocognitive benefits of bilingualism: Where to go from here?.
  • Valen-Sendstad, Ingvild Badhwar (2020). Constructing Health Literacy in Norwegian Social Welfare Institutions.
  • Valen-Sendstad, Ingvild Badhwar (2020). Indexing “health literate” stances: health literacy brokering, legitimacy, and access.
  • Gudmundsen, Jenny (2020). Traces of language learning over time: A longitudinal Conversation Analysis of informal second language conversations.
  • Pavlenko, Aneta (2020, 22. desember). Is joy the same in every language?. [Internett].  National Geographic.
  • Pavlenko, Aneta (2020, 25. juni). Damit wir uns richtig verstehen.  Die Zeit.
  • Pavlenko, Aneta (2020, 05. juni). Trusselbrevet: Språkdetaljen politiet avslørte.
  • van Baal, Yvonne & Natvig, David (2020). Call for Papers: NJL Special Issue: Heritage Languages and Bilingualism. Nordic Journal of Linguistics.  ISSN 0332-5865.  43(1), s 1- 2 . doi: 10.1017/S0332586520000025
  • Andersen, Mari J. Wikhaug (2020). Exploring multilingualism in mainstream vocational classes (during a pandemic) – access, methods and pilot data.
  • Solovova, Olga & Lane, Pia (2020). Russian in my head, Norwegian in my heart. Multilingualism in Sør-Varanger.
  • Wray, Alison; Svennevig, Jan; Simonsen, Hanne Gram; Norvik, Monica I.; Landmark, Anne Marie Dalby; Hansen, Pernille & Furunes, Marit Johanne (2020, 20. november). Demens og kommunikasjon på tvers av språk. [Internett].  You Tube.
  • Sevinc, Yesim (2020). Emotions in transnational migration.
  • Sevinc, Yesim & Dewaele, Jean-Marc (2020). Workshop: Emotion Research in Multilingual Contexts.
  • Landmark, Anne Marie Dalby; Rasmussen, Gitte & Samuelsson, Christina (2020). Personer med demens vil ikke spille bingo, de vil prate. Sykepleien.  ISSN 0802-9768.
  • Landmark, Anne Marie Dalby & Svennevig, Jan (2020). Når man leter etter ord.
  • Landmark, Anne Marie Dalby (2020). Kommunikasjon når man ikke har et felles språk.
  • Landmark, Anne Marie Dalby (2020). Kommunikation när man inte har ett gemensamt språk.
  • Landmark, Anne Marie Dalby & Svennevig, Jan (2020). How persons with dementia may claim epistemic rights and accomplish agency.
  • Landmark, Anne Marie Dalby & Hansen, Pernille (2020). Combining interactional and psycholinguistic approaches to language use by persons with dementia.
  • Svennevig, Jan (2020). Demenskommunikasjon og språklig bevissthet.
  • Svennevig, Jan (2020). Multilingualism as a resource in dementia interaction.
  • Svennevig, Jan (2020). Overview of the results of the MultiLing Dementia project.
  • Svennevig, Jan (2020). Forebygging av forståelsesproblemer i samtaler med andrespråksbrukere.
  • Svennevig, Jan & Urbanik, Pawel Kazimierz (2020). Comprehension strategies in the communication of rights to L2 suspects in Norwegian investigative interviews.
  • Svennevig, Jan (2020). Forebygging av forståelsesproblemer i samtaler med andrespråksbrukere.
  • Urbanik, Pawel Kazimierz (2020). Comprehension strategies in the communication of rights to L2 suspects in Norwegian investigative interviews.
  • Goodchild, Samantha (2020). Multilingualism triangulated in practice and analysis: a journey from communicative events through languages to “ways of speaking”. Vis sammendrag
  • Goodchild, Samantha (2020). Language Landscape: exploring the dynamics of engaging with people. Vis sammendrag
  • Norvik, Monica I. & Winsnes, Ingvild Elisabeth (2020). AIQ: Nytt instrument for å utforske virkningen av å leve med afasi.
  • Simonsen, Hanne Gram (2020, 29. september). Om flerspråklige barn. [Radio].  Foreldrerådet (podcast).
  • Strangmann, Iris; Antolovic, Katarina; Hansen, Pernille; Simonsen, Hanne Gram; Norvik, Monica I. & Obler, Loraine (2020). The continuity of cognates: Approaches to empirically establish form overlap in data from patients with dementia and aphasia.
  • Hansen, Pernille & Simonsen, Hanne Gram (2020). Når man ikke finner ord.
  • Simonsen, Hanne Gram; Norvik, Monica I. & Ribu, Ingeborg Sophie (2020). Flerspråklig aldring: Hva skjer med språkene, og hvordan kan vi undersøke det?.
  • Lanza, Elizabeth; Sverre, Holm-Nilsen; Mjaaland, Ola & Jørstad, Runar Henriksen (2020, 30. september). Politiet henter inn nye forskere – jakter på avslørende tabber i trusselbrev. [Internett].  NRK.
  • Svendsen, Bente Ailin (2020, 25. februar). Kebabnorsk. [Internett].  Bjørnsletta Nyheter.
  • Sevinc, Yesim (2020). Multilingualism in EFL classrooms: From Theory to Practice.
  • Sevinc, Yesim (2020). Anxiety in the Multilingual Mind.
  • García González, Elisabet (2020). The Cognition behind Language Switching. ¿Qué pasa en nuestra mente?.
  • García González, Elisabet (2020, 07. juli). Punto de enlace - Elisabet García, investigadora en noruega del multilingüismo -. [Radio].  RTVE - Radio Exterior - Punto de enlace.
  • García González, Elisabet (2020). Growing up Multilingual: The Advantages of Language Switching.
  • García González, Elisabet (2020). Found in translation: Towards a multilingual world.
  • Ribu, Ingeborg Sophie (2020). Tracking sentence comprehension in speakers with and without dementia.

Se alle arbeider i Cristin