Medier og kommunikasjon - praksis på bachelor

Engasjerte praksisstudenter – Helene Jørum og Line Blokhus – sammen med HR-direktør Yvonne Fosser (t.v.) og kommunikasjonssjef  Line Kjendlie (t.h.) i Hewlett Packard Norge i april 2013. Foto: Ola Sæther

Er du student på bachelorprogrammet i medier og kommunikasjon kan du velge praksisplass og prosjektarbeid som avsluttende del av bachelorgraden.

Praksisoppholdet varer i 6-8 uker i mars og april, og krever opptak til emnet MEVIT3811: Mediestudenter i arbeidslivet: praksisplass og prosjektarbeid.

Med opptak til emnet hospiterer du i en mediebedrift eller annen arbeidsplass og utfører relevante arbeidsoppgaver hvor du får brukt dine kunnskaper og ferdigheter som medieviter.

I tillegg til praksisoppholdet skal du følge obligatorisk undervisning og skrive en prosjektoppgaveoppgave knyttet til arbeidet i praksisperioden sett i forhold til medievitenskapelig teori og analyse.

Tidligere praksisplasser:

  • Aftenposten
  • Aker-Solutions
  • Burson-Marsteller
  • Dagbladet
  • EMI Music
  • Film fra Sør
  • HP Norge
  • Kommunal- og moderniserings-departementet
  • Kulturbyrået Mesén
  • Kulturdepartementet
  • Kulturetaten i Oslo kommune
  • Medieoperatørene
  • Miljøverndepartementet
  • Nasjonalmuseet
  • Norges snowboardforbund
  • NRK analyse
  • Posten Norge
  • Retriever
  • Storebrand
  • Sykehjemsetaten
  • Telenor
  • TV Norge / SBS Discovery
  • Ultimafestivalen
  • Universitetsforlaget
  • Varde Consulting
  • VG Nett
  • Wimp Music / TIDAL
  • Zenitel

Aktuelt

Praksis- og prosjektbloggen IMK

 

IMK-studenter arrangerte vellykket Karrieredag

 

Kamilla Karlsholmen Hauge var praktikant i Den norske Helsingforskomité våren 2018

 

Her kan du kan lese mer om Helenes og Lines praksiserfaring i HP Norge:

- Me har lært noko nyttig på UiO (Uniforum 2013)