Skal vi snu klasserommet på hodet?

Omvendt klasserom («flipped classroom») er en pedagogisk tilnærming til forholdet mellom studentens egen forberedelse og møtet mellom underviser og student. Hva slags aktiviteter bør disse ulike fasene i studiehverdagen brukes til? Hvilken måte å organisere undervisning og selvstudium på gir størst læringsutbytte?

Undervisere ved HF som har prøvd metoden, forteller om sine erfaringer, og vi får høre hva utdanningsforskningen mener om saken.​

Program:

Velkommen og innledning ved Eirik Welo, Studiedekan, HF

«Hvordan planlegge for et omvendt klasserom»? 

- Bjørn Stensaker, Professor, Senterleder LINK, UV

«Flipped classroom- kursdesign og erfaringer fra introduksjonsemne i konservering» 

- Douwtje van der Meulen, Konservator, IAKH

«Flipped classroom fra et studentperspektiv» 

- Ida Bråthen, student på introduksjonsemnet i konservering

«Omvendt klasserom mellom to universiteter» 

- Alexander Refsum Jensenius, Førsteamanuensis, Nestleder RITMO   

 

Vi serverer som vanlig kaffe og frokost fra kl. 08:00!

Påmelding via nettskjema

Arrangør

Det humanistiske fakultet
Emneord: digitalisering, Læringsarena, læringsstrategier, læringsmiljø
Publisert 6. nov. 2018 16:57 - Sist endret 20. nov. 2018 13:58