Prøveundervisning for et vikariat som universitetslektor/førstelektor i klassiske språk

Fire kandidater skal i ilden den 26. mai og prøveundervise på emnet «LAT1403 Latinske lyriske tekster».

Kandidatene har fått følgende oppgave:

Tenk deg at du har fått i oppgave å undervise emnet «LAT1403 Latinske lyriske tekster» ved Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske språk, Universitetet i Oslo i høstsemesteret 2021.

Skriftlig forberedelse: Planlegg pensum og undervisningsopplegg for emnet. Vis hvilke tekster du vil gjennomgå. Forklar hvordan undervisningsaktiviteter og vurderingsform skal gjøre studentene i stand til å oppnå læringsmålene på emnet.

Prøveundervisning: Gjennomfør en undervisningstime på emnet du har planlagt. Timen skal vare 45 minutter. Timen kan inneholde noe introduksjon til emnet, men skal også inneholde gjennomgang av en latinsk originaltekst (fullstendig eller i utdrag) av Catullus.

Prøveundervisningen foregår på zoom.

09:15 - 10:00 Aske Damtoft Poulsen

10:15 - 11:00 Johanna Svensson

11:15 - 12:00 Tor Ivar Østmoe

15:15 - 16:00 Iris Aasen Brecke

Prøveundervisningen er åpen for alle interesserte. Ansatte og studenter ved IFIKK sendes zoom-lenken per e-post, andre interesserte kan be om lenken ved å ta kontakt med instituttets ledelseskonsulent.

Velkommen!

Publisert 20. mai 2021 11:53 - Sist endret 20. mai 2021 11:53