Audun Rosslund

English version of this page
E-post
audun.rosslund@iln.uio.no
Rom
HW427
Brukernavn
Besøksadresse
Niels Henrik Abels vei 36
Henrik Wergelands hus
0313 Oslo
Postadresse
Postboks 1102 Blindern
0316 Oslo
Faglige interesser
- tidlig språkutvikling
- spedbarnsrettet tale
- kognitiv utvikling
- barnehage
- open science
Bakgrunn
- Master i utviklingspsykologi, Psykologisk Institutt, UiO
- Bachelor i psykologi, Institutt for psykologi, UiT
- Bachelor i pedagogikk, Institutt for pedagogikk, UiO
Doktorgradsprosjekt
Mitt doktorgradsprosjekt er en langtidsstudie som ser på forholdet mellom språklig input og direkte og indirekte målinger av språkutvikling hos norske spedbarn fra 6 til 18 måneder. Prosjektleder er Natalia Kartushina, i samarbeid med Julien Mayor og Alejandrina Cristia. Du kan lese mer om prosjektet her. Prosjektsider hos Open Science Framework med pre-registrering av de ulike delprosjektene vil bli oppdatert under.
- Native and non-native vowel discrimination in 6-month-old Norwegian infants
- Word comprehension in 9-month-old Norwegian infants
- Voice onset time in Norwegian infant-directed speech over development
Andre prosjekter
Jeg er også involvert i følgende prosjekter:
- Properties of infant-directed speech and its relation to expressive vocabulary in 18-month-old toddlers in Northern Norway (Open Science Framework project page)
- Perceptual illusions of brightness in infants (Open Science Framework project page TBA)
- Rule learning in infants, a multi-lab replication study under the ManyBabies Consortium (Open Science Framework project page)
- The role of dialectal variability in word learning using a storybook intervention approach (Open Science Framework project page)
- Assessing contextual cues in infants' word comprehension with pupillometry (Open Science Framework project page)
- Tablet based assessment of word comprehension in toddlers (Open Science Framework project page)
Publikasjoner
-
Kartushina, Natalia; Rosslund, Audun & Mayor, Julien (2021). Toddlers raised in multi-dialectal families learn words better in accented speech than those raised in monodialectal families. Journal of Child Language. ISSN 0305-0009. doi: 10.1017/S0305000921000520. Fulltekst i vitenarkiv
-
Lo, Chang Huan; Rosslund, Audun; Chai, Jun Ho; Mayor, Julien & Kartushina, Natalia (2021). Tablet assessment of word comprehension reveals coarse word representations in 18–20‐month‐old toddlers. Infancy. ISSN 1525-0008. 26(4), s. 596–616. doi: 10.1111/infa.12401. Fulltekst i vitenarkiv
-
Rosslund, Audun (2021). Tablet assessment of word comprehension reveals coarse word representations in 18–20-month-old toddlers.
-
Rosslund, Audun (2021). Babytalk in Tromsø.
Publisert 8. jan. 2021 14:23
- Sist endret 9. mai 2022 10:13