Valg av representanter til instituttstyre ved IFIKK

På denne siden finner du informasjon om kommende valg, generell valginformasjon, samt informasjon om tidligere valgresultater.

Valg høsten 2023

Valg av representanter fra midlertidige vitenskapelige ansatte:

 

Tidsplan

  • Frist for å fremme forslag til kandidater for valgstyret - 27. november 2023 kl. 15.00
  • Elektronisk valg i UiOs valgportal eValg - 7. desember - 14. desember 2023   
  • Valgstyret kunngjør resultatet etter opptelling av stemmene - 18. desember 2023 innen kl. 12.00.

Følgende representanter ble valgt for perioden 2023-2024

 

Representanter for de midlertidig vitenskapelig ansatte:

  • fast representant: Jørn Kløvfjell Mjelva
  • 1. vara: William Wessel Nore
  • 2. vara: Idunn Victoria Rostøl

Generell informasjon om valg

Hvor ofte gjennomføres det valg?

Innenfor gruppene fast vitenskapelig ansatte og teknisk-administrativt ansatte velger de ansatte sine representanter hvert fjerde år.

Representanter for midlertidig vitenskapelig ansatte og for studentene velges hvert år.

Ekstern representant blir oppnevnt hvert fjerde år av fakultetsstyret etter forslag fra instituttstyret.

Hvem har stemmerett?

Ifølge UiOs valgreglement har ansatte i minst halv stilling ved de enhetene som gjennomfører valg, samt professor II-ere, stemmerett. Avgjørende for stemmerett er ansettelsesforholdet den dagen vedkommende avgir stemme. Man kan stemme på personer innenfor sin egen stemmerettsgruppe.

Hvem kan fremme forslag til kandidater?

Enhver som har stemmerett ved valget kan fremme forslag på enhver valgbar person innenfor egen stemmerettsgruppe. Alle fastlønnede ansatte i minst halv stilling, samt professorer II, har stemmerett j.f. UiO sitt valgreglement.

Et kandidatforslag skal fremsettes skriftlig overfor valgstyret ved valgstyrets sekretær Caroline Strutz Skei.

Valgstyret

Iht. UiOs valgreglement §3 skal det for alle valg oppnevnes et valgstyre. Valgstyret har som oppgave å sørge for at valgene blir gjennomført i henhold til reglementet.

Les mer om valgstyret.

Spørsmål vedrørende valg ved IFIKK

Spørsmål kan rettes til valgstyrets sekretær.

Det henvises for øvrig til UiOs valgreglement.

Tidligere valg

Høsten 2022

Valg av representanter fra midlertidige vitenskapelige og teknisk-administrative ansatte:

Tidsplan

  • Frist for å fremme forslag til kandidater for valgstyret - 23. november 2022 kl. 15.00
  • Utsatt frist for å fremme forslag til kandidater, dersom det ikke er fremmet nok forslag innen den første fristen. - 2. desember 2022, kl. 12.00
  • Elektronisk valg i UiOs valgportal eValg:
    • TEK/ADM: 7. desember  - 14. desember 2022   
    • MVA: 8. desember  - 15. desember 2022   
  • Valgstyret kunngjør resultatet etter opptelling av stemmene - 16. desember 2022 kl. 14.00.

Følgende representanter ble valgt for perioden 2022-2023

Representanter for de midlertidig vitenskapelig ansatte:

  • fast representant: Jørn Kløvfjell Mjelva
  • 1. vara: Victoria Marie Mostue
  • 2. vara: N.N.

Følgende representanter ble valgt for perioden 2022-2024

Representanter for de teknisk-administrativ ansatte (suppleringsvalg):

  •  Paal Andre Hermansen (vara)

Høsten 2021

Valg av representanter fra midlertidige vitenskapelige ansatte:

Tidsplan

  • Frist for å fremme forslag til kandidater for valgstyret - 1. desember 2021 kl. 17.00.
  • Utsatt frist for å fremme forslag til kandidater, dersom det ikke er fremmet nok forslag innen den første fristen. - 8. desember 2021, kl. 12.00.
  • Elektronisk valg - 10. desember - 17. desember 2021.
  • Valgstyret kunngjør resultatet etter opptelling av stemmene - 20. desember 2021 kl. 15.00.

Resultat

Følgende representanter ble valgt for perioden 2021-2022

Representanter for de midlertidig vitenskapelig ansatte

Høsten 2020

Valg av representanter fra ansatte (faste og midlertidige vitenskapelige, teknisk-administrative) og studenter:

Tidsplan

  • Frist for å fremme forslag til kandidater for valgstyret - 29. oktober 2020 kl. 15.00.
  • Utsatt frist for å fremme forslag til kandidater, dersom det kun er fremmet ett forslag innen den første fristen. Hvis det ikke er kommet inn nye forslag til utsatt frist, kunngjør valgstyret resultatet så snart som mulig - Valgstyret fastsetter frist, frist ikke fastsatt.
  • Elektronisk valg - 16. - 29. november 2020.
  • Valgstyret kunngjør resultatet etter opptelling av stemmene - så fort resultatene foreligger.

Eksterne styremedlemmer:

  • Styremøte 12. november: Instituttstyret behandler forslag til og nominerer eksterne medlemmer. Dekanen oppnevner eksterne styremedlemmer.

Resultat

Følgende representanter ble valgt for perioden 2021-2024

Representanter for de fast vitenskapelig ansatte

Representanter for de midlertidig vitenskapelig ansatte

Representanter for de teknisk-administrativ ansatte

Representanter for studentene

Publisert 22. okt. 2020 14:06 - Sist endra 12. apr. 2024 14:25