Rebecca Kvisler Iversen

Bilde av Rebecca Kvisler Iversen
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Blindernveien 31 Georg Morgenstiernes hus 0313 OSLO
Postadresse Postboks 1020 Blindern 0315 OSLO

Forskning

Jeg er interessert i utviklingen av barns ferdigheter med ikke-bokstavelig språkbruk (feks ironi). Jeg er også interessert i hvilken innvirkning kognitive faktorer (feks kognitiv fleksibilitet) og sinnsforståelse har på denne utviklingen. Mens forståelsen av ikke-bokstavelig språkbruk utvikles over tid i barn med typisk utvikling, mangler vi fortsatt en tilfredsstillende forklaring på hvorfor denne typen språkbruk fortsetter å være utfordrende for barn med autisme. I FINNUT prosjektet Kreativitet og konvensjon i pragmatisk utvikling har vi som mål å benytte oss av en kombinasjon av implisitte (bildeutvelgelse) og eksplisitte (blikksporing) teknikker for å redegjøre for faktorene som er involvert i denne utviklingen. 

Bakgrunn

2020: PhD Psykologi, Universitetet i Lancaster (Veileder: Charlie Lewis)
2013: MSc Developmental Disorders, Universitetet i Lancaster.
2012: BSc Psykologi, Universitetet i Stirling.

 

2019/2020: RA på Universitet i Edinburgh- Managing Repetitive Behaviour:
A clinical and cost effectiveness trial of a parent group intervention to manage restricted and repetitive behaviours in young children with Autism (Prosjektleder: Sue Fletcher-Watson)

Priser

2015-2019: PhD undervisningsstipend
(Institutt for tekniske og naturvitenskapelige fag, Universitet i Lancaster)

Publications

Iversen, R. K., & Lewis, C. (2021). Executive Function Skills Are Linked to Restricted and Repetitive Behaviors: Three Correlational Meta Analyses. Autism Research, aur.2468. https://doi.org/10.1002/aur.2468

Grahame, V., Dixon, L., Fletcher-Watson, S., Garland, D., Glod, M., Goodwin, J., Grayson, Z., Heron, S., Honey, E. Iversen, R. et al. (2021) A clinical and cost-effectiveness trial of a parent group intervention to manage challenging restricted and repetitive behaviours in young children with autism spectrum disorder: study protocol for a randomised controlled trial. Trials. 22, 240. https://doi.org/10.1186/s13063-021-05175-y

Emneord: Pragmatikk, Lingvistikk, Ikke-bokstavelig språkbruk, Utviklingspsykologi, Autisme
Publisert 11. nov. 2020 08:35 - Sist endret 7. apr. 2021 08:46