Studiementor på IFIKK

En deltidsjobb som gir deg nyttige ferdigheter og erfaringer – og lar deg være et viktig bidrag til studiemiljøet ved IFIKK.

Søknadsfrist 26. mai.

Fire studenter som går ned trapp utendørs

Jarli&Jordan/UiO

Høsten 2024 innfører vi mentorordning for nye studenter på Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske språk. Mentorene skal være erfarne og trygge studenter, som kan hjelpe ferske studenter skikkelig i gang med studentlivet.

Som mentor får du ansvar for en eller flere mentorgrupper gjennom første studieår, og skal hjelpe de nye studentene med å finne seg til rette både faglig og sosialt.

Arbeidsoppgaver

• Bidra i mottaket av de nye studentene ved studiestart.

• Sette i gang og lede kollokvier.

• Være en kontaktperson for mentorgruppen. Som f.eks. bistår med emneoppmelding, vet hvem de skal kontakte for studieveiledning, oppfordrer til å bli med i studentforening, introduserer de vitenskapelige og gir enkle tips om studieteknikk.

• Planlegge og gjennomføre noen sosiale aktiviteter med mentorgruppen.

• Delta i møter med prosjektledere for mentorordningen og fagmiljøet.

• Delta på opplærings- og erfaringsutvekslingsmøter med andre studentmentorer på instituttet.

• Andre oppgaver i forbindelse med førsteårssatsningen ved IFIKK.

Stillingen kan tillegges oppgaver tilknyttet introduksjonsemner ved IFIKK. Den lar seg kombinere med jobb som læringsassistent/studentassistent på IFIKKs emner.

Vi ønsker også å utvikle mentorordningen og mentorrollen i samarbeid med mentorene.

Vi tilbyr

• Grundig opplæring og tett oppfølging av prosjektlederne for mentorordningen. Opplæringen er betalt.
  • Støtte til å gjennomføre aktiviteter for mentorgruppen.
  • Attest på utført arbeid.
  • Nyttig erfaring med gruppeledelse, kommunikasjon, å gi tilbakemeldinger og planlegging og gjennomføring av aktiviteter og arrangementer.
  • Mulighet til å forme egen arbeidshverdag og IFIKKs mentorordning.

Arbeidstid og lønn

Arbeidstiden tilsvarer en arbeidsdag i uka f.o.m. august 2024 t.o.m. mai 2025. Stillingene har mulighet for forlengelse. Arbeidstiden vil fordele seg noe ulikt utover semesteret, med mer arbeid rundt semesterstart og mindre i eksamenstiden.

Vi tilbyr lønnstrinn 43 for bachelorstudenter og 45 for masterstudenter.

Vi søker deg som

• er åpen, vennlig og samarbeider godt

• er løsningsorientert, kan jobbe selvstendig og er god til å planlegge

• har god rolleforståelse

• er motivert til å bidra til bedre lærings- og studentmiljø på IFIKK

• har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

• har god innsikt i struktur og faglig innhold på ditt studieprogramm, spesielt 1. studieår

Både bachelor- (3. semester eller senere ved stillingens oppstart) og masterstudenter ved IFIKK kan søke.

Hvordan søke?

Send søknaden din til a.k.korneliussen@ifikk.uio.no. Den skal inneholde:

• En kort søknadstekst som gjør rede for
    • Hva som gjør deg motivert til å jobbe som mentor
    • Hvilke egenskaper og erfaringer gjør at du egner deg som mentor
  • CV og karakterutskrift
  • Referanser er ønsket, men ikke nødvendig

Søknadsfrist: 26. mai.

Aktuelle kandidater kalles inn til intervju etter søknadsfristen.

Spørsmål kan også rettes mot Ann-Kristin Korneliussen via a.k.korneliussen@ifikk.uio.no.

Publisert 8. mai 2024 16:54 - Sist endret 10. mai 2024 14:47