Frokostseminar om musikk, kreativitet og teknologi

Velkommen til en samtale om kreativt og teknologisk mangfold i musikklivet.

En mann ved en laptop og et mixebord med knapper

Foto: Oscar Ivan Esquivel Arteaga/Unsplash

Om arrangementet

Forskningsprosjektet «Plattformisering av musikkproduksjon: Utvikling og bruk av produksjonsteknologi i online omgivelser (PLATFORM)» har invitert Hanne Hukkelberg, Kristine Hoff (Maud), Christian Blom (Notam) og Fartein Orestad (AKKS) til Popsenteret for å snakke om hvordan musikk skapes, med hvilke metoder og teknologier.

PLATFORM-prosjektet, støttet av Forskningsrådet, ved Institutt for musikkvitenskap, Universitetet i Oslo inviterer bredt til dette åpne frokostseminaret, med mål om å starte en samtale om kreativt og teknologisk mangfold i musikklivet.

Dette er noen av spørsmålene som vil belyses:

• Hva gjør teknologiutviklingen i dag med morgendagens musikken? Hvilken betydning får teknologien for måtene musikk lages på og høres ut?
  • Åpnes nye muligheter for flere, i en form for demokratiseringsprosess, som gjør at vi også får høre flere typer musikk? Eller legger teknologiene nye føringer og begrensninger, som bidrar til å gjenskape gamle maktstrukturer, og som gjør at musikken blir likere?
  • Går vi mot mangfold eller enfold, mot polyfoni eller monotoni?

• 09.00: Frokost og mingling.
  • 09.30: Forskningsprosjektet innleder om sin nysgjerrighet og mål (ved Yngvar Kjus, Emil Kraugerud og Øyvind Skjerdal).
  • 10.00: Hanne Hukkelberg, Kristine Hoff, Christian Blom og Fartein Orestad legger frem sine erfaringer og synspunkter på utviklingstrekk innen musikkproduksjon og musikkteknologi.
  • 10.30: Panelsamtale
  • 11.00, ca.: Slutt

Påmelding

Seminaret er gratis og åpent for alle interesserte. For at vi skal kunne beregne bestilling av frokost og kaffe er det fint om du melder deg på.

Meld deg på seminaret!

Publisert 17. apr. 2023 15:13 - Sist endret 17. apr. 2023 15:13