– Uglebo er av studentene, for studentene!

Nå bobler det av aktivitet i den tradisjonsrike studentpuben på HF. Studentene gleder seg over å ønske nye og gamle gjester velkommen.

Fem personer sitter ved et bord og ser smilende i kamera

Studentene ved Uglebo ønsker alle varmt velkommen! Fra venstre: PR-ansvarlig Erlend, utleieansvarlig Vegard, styreleder Kristine, student Marcus og styremedlem Marte. Foto: Ellen Evju Jahr/UiO.

Puben drives av Filologisk Forening, og holder til i kjelleren på Sophus Bugges hus. Etter en tid uten aktivitet har foreningen fått nytt styre, og dermed kunne driften starte opp igjen.

Quiz, kafé, fredagspub og temakvelder

– Uglebo skal være en sosial arena for studenter ved UiO, og særlig HF. Vi har arrangementer som quiz, kafé på dagtid, fredagspub og temakvelder, forteller utleieansvarlig Vegard Bogen.

Uglebo kan også tilby leie av lokalene til andre foreninger, studentgrupper og interesserte ved UiO som ønsker å arrangere noe.

Hva gleder Uglebo seg til denne våren?

– Vi har flere tema-fredager som vi gleder oss til. Disse har vi hatt suksess med allerede, forteller Vegard.

Bare siden nyttår har Uglebo rukket å arrangere vinylkveld (ta med din egen plate), pubcrawl på Blindern, Ugledisko, trafikklysfest, 2000-tallsfest, og karaokekveld i tillegg til faste quizzer annenhver onsdag.

Bilde av diverse esker med brettspill
I puben er det også en svært innholdsrik samling av brettspill. Foto: Ellen Evju Jahr/UiO.

– Vi gleder oss dessuten til å videreutvikle tilbudet for studentene, blant annet håper vi å kunne ha kafédrift litt flere dager i uken, sier Vegard. Han kan også fortelle at det er planlagt både hyttetur og båttur til København for de frivillige.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Uglebo?

– Denne er enkel og grei! Send en epost til styret@filologiskforening.no, så hjelper vi deg, sier Vegard.

Han oppfordrer studenter som er nysgjerrig på Uglebo om å ta kontakt med styremedlemmer eller kafémestre. De er ofte å finne i puben, både i og utenom åpningstid. Ellers finner du Uglebo på Facebook og Instagram.

Om Filologisk Forening

Filologisk Forening (FF) er en studentforening knyttet til det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo. Forbundet har lange tradisjoner og kan spore sine røtter tilbake til 1840. FF drives på frivillig basis, av studenter og for studenter ved Universitetet i Oslo.

Av Ellen Evju Jahr
Publisert 7. mars 2023 09:18 - Sist endret 7. mars 2023 10:37