English version of this page

Aktuelt og arrangementer

Ingen kommende arrangementer

Aktuelle saker

• Nytt nummer av ACTA 11. apr. 2024 09:53

Instituttets tidsskrift ACTA ad Archaeologiam et Artium Historiam Pertinentia har nå publisert vol. 34 ns. 20 (2022). Simon Malmberg, Eivind Heldaas Seland og Christopher Prescott er redaktører for bindet som er en samling av artikler med tittelen City, Hinterland and Environment: Urban Resilience during the First Millennium Transition.

• Klassiske studier i Roma 9. apr. 2024 16:21

Antikkstudentene fra Bergen og Oslo har hatt sin første uke med undervisning i Roma, og kan se frem til et fabelaktig program frem til 9. mai.

• Hans Rasmus Astrups Roma-pris for fremragende studentarbeid 22. mars 2024 09:52

Prisen ble utdelt for første gang tirsdag 19. mars 2024 i forbindelse med Humaniorafestivalen ved Universitetet i Oslo. Fem kandidater fra tre ulike universiteter hadde blitt nominert.

• Roma i Oslo 19. mars - Inn i historien 21. mars 2024 12:19

Det ble både variert og vellykket da Instituttet inviterte til Humaniora-aften i Oslo med P.A. Munch forelesning, utdeling av Hans Rasmus Astrups Roma-pris, nydelig musikk, student-SLAM, og avslutning med italiensk-inspirert mottakelse.