Instituttet i tall - 2023

1165 personer var på Instituttet i forbindelse med forskning, undervisning eller formidling i løpet av 2023.

Instituttet har sjelden hatt så høy aktivitet i løpet av ett år. Over 1000 personer deltok på arrangementer på Instituttet, og tallene inkluderer blant annet:

• 143 studenter med undervisning i Roma
  • 9 internasjonale konferanser i DNIRs regi
  • 32 forelesninger og instituttseminarer åpne for publikum
  • 19 forskergrupper med faglige møter og konferanser

Alle ansatte la inn en spesiell innsats med tanke på byggearbeidene som ville føre til kraftig redusert bruk våren 2024, og møterom og kontorer var fulle gjennom mesteparten av året.

Instituttet arrangerte eller var medarrangør av 10 internasjonale konferanser og 4 åpne forelesninger, med til sammen 325 deltagere. Det ble arrangert 25 Instituttseminarer med gjennomsnittlig 14 deltagere på hvert. Partnerinstitusjonene benyttet Instituttet til arbeidsmøter, seminarer og konferanser (8 arrangementer, 92 deltagere) i tillegg til kontorplasser og innkvartering av forskere.

143 studenter hadde sin undervisning delvis eller i helhet i Roma. Fem yngre forskere fra UiO, NTNU, UiB og AHO fikk tildelt fagstipend for forskningsopphold i Roma. Alle kontorer ble benyttet gjennom hele året (bortsett fra sommeren) og 18 forskere benyttet innkvartering i Instituttleiligheten eller i Siri Sandes forskerhybel.

Som en del av Instituttets formidling, ble 90 besøkende elever og studenter orientert om Instituttet, og det var stor oppslutning om de åpne arrangementene under Novembre Nordico hvor nærmere 100 personer deltok.

I perioder med ledig kapasitet fikk andre faggrupper (8 arrangementer med 67 deltagere) leie Instituttets lokaler.

Publisert 6. mars 2024 15:43 - Sist endret 6. mars 2024 15:43