Publisert 4. nov. 2020 16:44

Biblioteket er stengt for publikum fra 5. november og inntil videre på grunn av korona-epidemien, i overensstemmelse med regjeringens retningslinjer.

Publisert 12. okt. 2020 15:48

Postdoktor Chris Siwicki har skrevet et nyhetsbrev om utgravninger og utstillinger i Roma hittil i år. Han forteller om arkeologiske funn på Forum Romanum, Piazza della Rotonda og ved Tiberen, samt utstillingene om Rafael, romersk arkitektur og etruskisk kunst som har vært gjenstand for ulovlig handel - og gjenfunnet av det italienske kulturarvspolitiet.

Les Nyhetsbrev fra Roma 2020 (English)

Publisert 11. mars 2020 10:10

Det norske institutt i Roma følger råd og retningslinjer fra italienske og norske myndigheter. Instituttet og biblioteket er åpent, men kan kun ta i mot et begrenset antall forskere og besøk må avtales på forhånd.