Gode arbeidsplasser for forskere
- Tre kontorer for enkeltbruk og to kontorer som deles med andre forskere
- Kontorplassene har ikke PC, men skjerm og tastatur for tilkobling
- Lesesalsplasser i bibliotek og anneks
- Tilgang til kopimaskin og scanner. Utskriftsmuligheter
- Forskere fra partnerinstitusjoner har prioritet til kontorene og betaler ikke kontorleie. For øvrige er leien 150 kroner per dag.
- Søknad med CV og forskningsplan sendes administrativ leder Anne Nicolaysen
- Husk å fylle ut skjema for registrering av tjenestereiser i utlandet før avreise. Skjemaet får du hos din institusjon.
Undervisnings- og møterom
- Aula 1 i grunnetasjen er for 12–60 personer
- Aula 2 i tredje etasje er for inntil 15 personer
- Lille møterom i øverste etasje er for 2–6 personer
- Stue, terrasse og hage til sosiale arrangementer
Fagstipend for yngre forskere
-
Ca. 12 000 kroner for fire ukers opphold
- Utlyses i forkant av søknadsfristene 15. mai og 15. oktober.
- Les mer om fagstipend for yngre forskere
Biblioteksressurser
Instituttet har eget bibliotek og lesesal med arkeologi og kunsthistorie i senantikken og tidlig middelalder som spesialitet
Les mer om biblioteket
Administrativ støtte og tilrettelegging av oppholdet
- Bestilling av bevertning til konferanser og møter
- Praktisk informasjon
For studenter og forskere fra våre samarbeidspartnere ordner vi også med: - Introduksjonsbrev eller bekreftelser
- Praktisk tilrettelegging for forskere og studenter
- Søknader om gratisadganger i undervisnings- og forskningsøyemed
- Søknader om spesialtillatelser til steder som vanligvis er lukket for publikum
- Tilgang til arkiver og andre forskningsbiblioteker
- Tilgang til museer, arkiver og bibliotek
Åpningstider
Instituttet holder åpent alle ukedager fra kl. 09:00 - 16:00 mesteparten av året, med sommertid 09:00 - 15:00 fra midten av mai til midten av september.
Studenter og forskere fra partnerinstitusjoner kan bruke Instituttet alle dager, inkludert helger og helligdager, fra klokken 8 om morgenen til kl. 21:45.
Seminarer og konferanser som ikke er i regi av Instituttet må holdes på hverdager innen ordinær åpningstid.