Vilde Schanke Sundet

Norwegian version of this page
Username
Visiting address Gaustadalléen 21 Forskningsparken 0349 OSLO
Postal address Postboks 1093 Blindern 0317 OSLO

Publications

  • Andersen, Mads Møller & Sundet, Vilde Schanke (2019). Producing Online Youth Fiction in a Nordic Public Service Context. View : Journal of European Television History and Culture.  ISSN 2213-0969.  8(16), s 110- 125 . doi: http://doi.org/10.18146/2213-0969.2019.jethc179 Show summary
  • Petersen, Line Nybro & Sundet, Vilde Schanke (2019). Play moods across the life course in SKAM fandom. Journal of Fandom Studies (JFS).  ISSN 2046-6692.  7(2), s 113- 131 . doi: https://doi.org/10.1386/jfs.7.2.113_1 Show summary
  • Steen-Johnsen, Kari; Sundet, Vilde Schanke & Enjolras, Bernard (2019). Theorizing Policy-Industry Processes : A Media Policy Field Approach. European Journal of Communication.  ISSN 0267-3231. . doi: 10.1177/0267323119830047 Full text in Research Archive. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2019). From ‘secret’ online teen drama to international cult phenomenon: The global expansion of SKAM and its public service mission. Critical Studies in Television.  ISSN 1749-6020. . doi: 10.1177/1749602019879856 Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke; Ihlebæk, Karoline Andrea & Steen-Johnsen, Kari (2019). Policy windows and converging frames: a longitudinal study of digitalization and media policy change. Media Culture and Society.  ISSN 0163-4437.  s 1- 16 . doi: 10.1177/0163443719867287 Full text in Research Archive. Show summary
  • Bakøy, Eva & Sundet, Vilde Schanke (2017). 'Remember, it's just television': Rubicon TV and the commercialisation of Norwegian television. View : Journal of European Television History and Culture.  ISSN 2213-0969.  6(11), s 53- 69 Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Co-Produced Television Drama and the Cost of Transnational ‘Success’: The Making of Lilyhammer, In Eva Bakøy; Roeland Puijk & Andrew Spicer (ed.),  Building Successful and Sustainable Film and Television Businesses : A Cross-National Perspective.  Intellect Ltd..  ISBN 9781783208203.  4.  s 67 - 88
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). «Det er bare du som kan føle det du føler» – emosjonell investering og engasjement i nettdramaet SKAM. 16:9.  ISSN 1603-5194. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2016). Den private tv-industrien i Norge. En medieøkologisk produksjonsanalyse, I: Eva Bakøy; Tore Ulrik Helseth & Roeland Puijk (red.),  Bak kamera : Norsk film og TV i et produksjonsperspektiv.  Oplandske Bokforlag.  ISBN 9788275182478.  1.  s 29 - 46
  • Sundet, Vilde Schanke (2016). Still ‘Desperately seeking the audience’? Audience making in the age of media convergence (the Lilyhammer experience). Northern Lights: Film & Media Studies Yearbook.  ISSN 1601-829X.  14(1), s 11- 27 . doi: 10.1386/nl.14.11-1 Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2016). VGTV-serien Oljebarna: Produksjon og publisering av TV for nett, I: Eva Bakøy; Tore Ulrik Helseth & Roeland Puijk (red.),  Bak kamera : Norsk film og TV i et produksjonsperspektiv.  Oplandske Bokforlag.  ISBN 9788275182478.  7.  s 121 - 142
  • Mjøs, Ole Johan; Moe, Hallvard & Sundet, Vilde Schanke (2014). The functions of buzzwords: A comparison of 'Web 2.0' and 'telematics'. First Monday.  ISSN 1396-0466.  19(12:01.12.2014) . doi: 10.5210/fm.v19i12.4896 Show summary
  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2013). From fear of television to fear for television: five political debates about new technologies. Media History.  ISSN 1368-8804.  19(2), s 213- 227 . doi: 10.1080/13688804.2013.791420
  • Krumsvik, Arne Håskjold & Sundet, Vilde Schanke (2011). Etablerte medier og deres forutsetninger for fortjeneste : en komparativ analyse av konkurranseforholdene i norsk avis-, radio-, og fjernsynsbransje. Norsk Medietidsskrift.  ISSN 0804-8452.  18(3), s 188- 216

View all works in Cristin

  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2010). TV - en innføring. Universitetsforlaget.  ISBN 978-82-15-01629-0.  286 s.

View all works in Cristin

  • Ihlebæk, Karoline Andrea; Sundet, Vilde Schanke & Steen-Johnsen, Kari (2019). Digitalization and diversity: A case study of policy incentives in the news sector.
  • Lüders, Marika; Colbjørnsen, Terje & Sundet, Vilde Schanke (2019). The streaming super user: Profiling heavy streaming users and their motivations across media industries.
  • Slettemark, Asbjørn; Erdal, Marta Bivand; Sundet, Vilde Schanke & Joof, Channeh Maram (2019). Beforeigners - Hva om det virkelig skjedde?. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2019). Beforeigners - suksessfaktorer for norske serier på internasjonale strømmeplattformer.
  • Sundet, Vilde Schanke (2019). Bokanmeldelse av Synnøve Skarsbø Lindtner og Dag Skarstein (red.): Dramaserien Skam. Analytiske perspektiver og didaktiske muligheter. Norsk Medietidsskrift.  ISSN 0804-8452.  26(1), s 1- 4
  • Sundet, Vilde Schanke (2019). Fankultur i den digitale tidsalder.
  • Sundet, Vilde Schanke (2019). The Second Wave: The Development of Real-Time Online Drama. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2019). 'Youtification' of drama through real-time storytelling. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke; Ihlebæk, Karoline Andrea & Steen-Johnsen, Kari (2019). 20 år med digital mediekrise. Dagens næringsliv.  ISSN 0803-9372.
  • Sundet, Vilde Schanke; Ihlebæk, Karoline Andrea & Steen-Johnsen, Kari (2019). Policy windows and converging frames: How media industry players frame digitalization and the need for policy actions.
  • Sundet, Vilde Schanke & Lüders, Marika (2019, 11. september). Fremtidens strømmelandskap i Norge. [Radio].  NRK P2. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke & Petersen, Line Nybro (2019). Ins and outs of transmedia fandom: Motives for entering and exiting the SKAM fan community.
  • Sundet, Vilde Schanke & Strøm, Tarjei (2019, 27. april). Lørdagsunderholdning. [Radio].  NRK P1 "Lørdagsliv".
  • Sundet, Vilde Schanke & Svendsen, Maiken (2019, 26. august). «Beforeigners» har satt ny strømmerekord for HBO i Norge. [Internett].  NRK.no.
  • Sundet, Vilde Schanke & Svendsen, Maiken (2019, 27. august). Derfor lykkes Beforeigners. [Radio].  NRK P1 "Østlandssendingen".
  • Ringen, Lars Erik Ertzgaard & Sundet, Vilde Schanke (2018, 07. april). Tospråklige tv-produksjoner. [Radio].  NRK Radio Kurer.
  • Sundet, Vilde Schanke (2018). "Den andre bølgen. Nettdramas utvikling".
  • Sundet, Vilde Schanke (2018). Exporting Nordic Values - Online Teen Drama and Fan Culture.
  • Sundet, Vilde Schanke (2018). Mediemangfold: Oppsumering og avslutning.
  • Sundet, Vilde Schanke (red.) (2018). Produksjonsforskning.
  • Sundet, Vilde Schanke (2018). 'The Second Wave': The Development of Real-Time Online Drama.
  • Sundet, Vilde Schanke & Lande, Ellen (2018, 01. oktober). – Vi må utfordre suksesskriteriene. [Internett].  Rushprint.
  • Sundet, Vilde Schanke & Steen-Johnsen, Kari (2018). “We have a Chrisis. Again!” How Norwegian Media Industry Players Talk about Media Change and the Need for Media Policy Actions.
  • Bendiksen, Kristian; Grønbech, Turi & Sundet, Vilde Schanke (2017, 06. juni). Indisk tv-serie for kvinner. [Radio].  NRK Radio - Studio 2.
  • Steen-Johnsen, Kari & Sundet, Vilde Schanke (2017). "Digitalization, globalization and the condition for national media policies - a field perspective". Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Behovsdrevet tenåringsdrama. Dansknoter.  (3), s 11- 13
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Debattdeltaker om kulturforskningens rolle i regjeringens langtidsplan for forsking og utvikling.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Fortellinger, fans og fellesskap: Fersk «Skam»-forskning.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Fra norsk «tenåringshemmelighet» til internasjonalt kultfenomen:Hva kan vi lære av SKAM?. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). From 'secret' online teen drama to international cult phenomenon: The global expansion of SKAM and its public service mission.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Plattformer og deres målgrupper: SKAM i sosiale medier.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). SKAM + Norden = Sant.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). SKAM - bakgrunn, fortellergrep og internasjonal suksess.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). SKAM - flermedialitet, sanntid og eventifisering.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). SKAM i sosiale medier: Spennfeltet mellom seer og serie.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). SKAM: Fra hemmelig nettdrama til internasjonalt kultfenomen. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). SKAM: Når seere blir fans. Hva var det som gjorde at engasjementet tok av blant SKAM-seere?.
  • Sundet, Vilde Schanke (2017). Transnational circulation and unexpected success stories.
  • Sundet, Vilde Schanke; Bendiksen, Kristian & Haug, Otto (2017, 26. juni). Hva har SKAM vært for ungdomskulturen?. [Radio].  NRK P2 Studio 2.
  • Sundet, Vilde Schanke & Fraser, Sofie Amalie Hoff (2017, 25. april). SKAM svekker fordommer. [Internett].  Journalen.
  • Sundet, Vilde Schanke & Grindem, Karianne (2017, 04. januar). Folket vil betale for NRK.  Dagbladet.
  • Sundet, Vilde Schanke & Kristoffer Østegaard, Kristensen (2017, 19. mars). Dansk drama skal kigge sig over skulderen.  Jyllands-Posten.
  • Sundet, Vilde Schanke & McDermott, Patrick D. (2017, 10. april). Why The Whole Planet Is Obsessed With This Norwegian Teen Drama. [Internett].  The Fader. Show summary
  • Bakøy, Eva & Sundet, Vilde Schanke (2016). International ownership and transnational success: The history of Rubicon.
  • Sundet, Vilde Schanke (2016). Hvordan skal NRK finansieres? Og hva med TV 2?. Vox publica.  ISSN 1504-5927.
  • Sundet, Vilde Schanke (2016, 03. november). Medieforskere: Norske tv-kanaler må satse mer på lokalt innhold. [Internett].  Rushprint.
  • Sundet, Vilde Schanke (2016, 25. oktober). Milliardkjøp kan få norsk smitteeffekt.  Dagens Næringsliv. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2016). The Costs of Transnational Success: How Netflix went from Companion to Competitor during the Production of Lilyhammer.
  • Sundet, Vilde Schanke & Falch-Nielsen, Kirsti (2016, 09. desember). Tviler på blåkopi av Skam. [Internett].  NRK.
  • Sundet, Vilde Schanke & Gravklev, Bente Rognan (2016, 21. januar). TV 2 til signalbygg i Bjørvika.  Dagsavisen.
  • Sundet, Vilde Schanke & Lars, Barth-Heyerdahl (2016, 03. februar). Derfor lar ikke TVNorge deg se kanalene gratis på nett. [Internett].  Tv2.no.
  • Sundet, Vilde Schanke & Lindblad, Knut-Eirik (2016, 01. oktober). Ekspert om TV 2s hårete mål: - Som å utkonkurrere Google.  Dagbladet.
  • Sundet, Vilde Schanke; Lucia, Odoom & Lynge Stegger, Gemzøe (2016). SKAM - Vi driter i hvem du har hooka med!. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke & Mauno, Hanne (2016, 17. desember). Sikrer allmennkringkasteren.  Dagsavisen.
  • Sundet, Vilde Schanke & Ringen, Lars Erik Ertzgaard (2016, 15. oktober). Krisefremtiden i media. [Radio].  NRK P2. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2016). Broadcasting, the Welfare State and Media Ecosystems: Changes and Challenges for Public Service Broadcasting. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke & Vollan, Mari Brenna (2016, 03. november). Netflix vinner tv-kampen.  Klassekampen.
  • Sundet, Vilde Schanke & Zeiner, Håvard (2016, 09. desember). Gårdsliv i beste sendetid.  Nationen.
  • Karlsen, Stina & Sundet, Vilde Schanke (2015, 14. november). NRKs nye serie hylles av anmeldere og kjendis-Norge. Allerede før den har kommet på tv..  Dagbladet.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). Building media engagement in the age of big data: Or, the challenges of serving an online and interactive television audience.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). 'Front potential' as a new success criterion in web-TV: Production and publishing practices in VGTV.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). Generasjonsportrettet «Oljebarna»: Casting, historiefortelling og "fronting" av tv på nett.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). How to measure “success”? Media innovation, television consumption and the challenge of defining “the audience” is a digitalized and converged media. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2015, 19. juni). -Jeg er så kynisk at jeg tror TV 2 teller på knappene og regner på det.  Dagbladet.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015, 20. juni). Kritikerne om Widveys NRK-melding: De viktigste oppgavene skyver hun foran seg.  Dagbladet.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). New production and distribution models in television drama: Or how a US mafia boss made “Lilyhammer” Netflix’s “first Original Series”.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). New production and distribution models in television drama: Or how a US mafia boss made “Lilyhammer” the “first original Netflix series. Show summary
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). Still “Desperately seeking the audience”: Audience making in digitalized television production cultures.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). Television From Small Nations: Internationalisation - challenges and opportunities for small nations.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). Temanummer: Sosiale medier og politisk kommunikasjon. Norsk Medietidsskrift.  ISSN 0804-8452.  22(3), s 1- 2
  • Sundet, Vilde Schanke (2015). Transnational production and distribution models in television drama: Or, how a US mafia boss put “Lilyhammer” on the map.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015, 05. januar). Trenger redaktørhjelp.  Dagens Næringsliv.
  • Sundet, Vilde Schanke (2015, 22. juni). Varsler nye NRK-kutt.  Dagbladet.
  • Sundet, Vilde Schanke & Suvatne, Steinar Solås (2015, 07. oktober). De borgelige sloss videre om NRK: Lover å fortsette lisenskrangelen.  Dagbladet.
  • Suvatne, Steinar Solås & Sundet, Vilde Schanke (2015, 15. juni). Thorhild Widvey foreslår endringer: Spillet om NRK.  Dagbladet.
  • NRK, Kulturredaksjonen & Sundet, Vilde Schanke (2014, 10. november). Diskusjon om VGs nye tv-kanal. [Radio].  NRK P2 "Kulturhuset".
  • NRK, Kulturredaksjonen & Sundet, Vilde Schanke (2014, 20. oktober). Diskusjon om anmeldelser av tv-serier. [Radio].  NRK P2 "Kulturhuset".
  • Sundet, Vilde Schanke (2014). Profesjonsutvikling i fjernsynsbransjen.
  • Sundet, Vilde Schanke (2012). Making Sense of Mobile Media: Institutional Working Notions, Strategies and Actions in Convergent Media Markets.
  • Ihlebæk, Karoline Andrea & Sundet, Vilde Schanke (2011). The professionalization of ordinariness. Managing a non-professional media career.
  • Sundet, Vilde Schanke (2011). Lenge leve fjernsynet! Anmeldelse av Sigurd Allerns "Fjernsynsvalgkampen". Prosa - tidsskrift for skribenter.  ISSN 0805-276X.  (5), s 42- 43
  • Sundet, Vilde Schanke (2011, 23. januar). Radiofront om papir. [Radio].  NRK P2 - Radiofront.
  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2010). NRK gjør TV stuerent. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).  ISSN 0804-3116.
  • Ihlebæk, Karoline Andrea & Sundet, Vilde Schanke (2010). The Professionalism of 'Ordinariness': Managing a non-professional media career. Show summary
  • Jon, Bjørtuft; Krumsvik, Arne Håskjold & Sundet, Vilde Schanke (2010). Forutsetinger for fortjeneste: En analyse av ulike delmarkeder i den norske mediebransjen.

View all works in Cristin

Published Apr. 5, 2019 4:04 PM - Last modified Aug. 12, 2019 8:34 AM