Arne H. Krumsvik er ny instituttleder på IMK

Krumsvik ønsker å bidra til at IMK setter et tydeligere fotavtrykk både i internasjonal forskning og i den norske samfunnsdebatten.

Arne H. Krumsvik (Foto: Annica Thomsson)

Arne H. Krumsvik (f. 1966) har lang erfaring fra norske medier, og han har blant jobbet i VG, Dagbladet, Romerikes Blad og Kanal 24. Han er professor II ved avdeling for ledelse ved Westerdals Oslo ACT, og nå har han permisjon fra sin jobb som professor ved Institutt for journalistikk og mediefag (IJM) ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) for å være instituttleder i fire år.

Hva var det som gjorde at du ville bli instituttleder på IMK?

– IMK er uten tvil landets ledende fagmiljø innen medievitenskap, og det er med stolthet og ydmykhet jeg tar fatt på oppgaven, sier Arne H. Krumsvik.

Hva tar du med deg fra din bakgrunn inn i stillingen?

– Jeg har ledererfaring fra avis, kringkasting og nye medier, og faglig bakgrunn fra både IMK og den nære slektningen IJM ved HiOA. Endringsprosesser har vært et hovedtema både i forskning og praksis. Det vil være relevant også som leder på HF.

Hva gleder du deg mest til å ta fatt på?

– Jeg ønsker å bidra til at IMK setter et tydeligere fotavtrykk både i internasjonal forskning og i den norske samfunnsdebatten, avslutter Arne H. Krumsvik.

Av Olaf Christensen
Publisert 23. jan. 2017 13:54 - Sist endret 24. jan. 2017 14:46