Kommunikasjons­rådgiver

Innen kommunikasjonsfaget er det en fordel å være aktiv i sosiale medier selv, sier Marie Brudevold. Hun har bachelor i medievitenskap og har ansvar Snapchat- og Instagramkontoene i Gjensidige.

Marie Brudevold

Beskriv de viktigste oppgavene du har i jobben din i dag.

– Jeg har hovedansvar for «de unges» sosiale mediekanaler, som Snapchat og Instagram. I tillegg er jeg programleder i Gjensidiges podcast «Møterommet». Jeg sitter også i redaksjonen for internkommunikasjon og jobber en del med språk og korrektur.

– Hva liker du best med jobben din?

– Det beste er at jeg får jobbe med hele bredden av kommunikasjonsfeltet, i tillegg til fantastiske kollegaer jeg lærer mye av, og en fleksibel arbeidstid.

Hvordan er utdanningen fra HF relevant i denne jobben?

  – Skriveferdighetene man tilegner seg på HF kommer godt til nytte når man skal kommunisere formelt. I tillegg var det god trening i å holde presentasjoner, å lete etter kilder og velge ut det viktigste fra en stor mengde med informasjon.

–  Ditt beste tips til ferske studenter som tenker på jobbmulighetene etter studiene?

– Jeg begynte selv med et internship hos Gjensidige ved siden av studiene, hvor jeg fikk praktisk erfaring i faget jeg studerer – og en «fot innafor». Hvis det er mulig anbefaler jeg å søke om plass på praksisemnet det siste året av graden – det er en super måte å knytte kontakter, og få litt erfaring på tampen av bachelorgraden (dersom du ikke jobber deltid). Innen kommunikasjonsfaget er det også en fordel om du er aktiv i sosiale medier selv – det er gode plattformer å vise frem sin kompetanse på.

Av Torunn Nyland, arbeidslivskoordinator HF
Publisert 11. des. 2018 15:16 - Sist endret 11. des. 2018 15:16