English version of this page

Aktuelt og arrangementer

Aktuelle saker

• Takk til Skandinavisk Forening og Det finske institutt 10. mai 2024 11:40

Under oppussingen av fasaden har Instituttet knyttet enda sterkere bånd til samarbeidspartnere i Roma. Skandinavisk Forening og Det finske institutt har vært spesielt viktige for undervisningen, vi har fått benytte forelesningssal, stue, hager og utstyr.

• Digital utstilling: Viale XXX Aprile 33 2. mai 2024 20:09

Vi har gleden av å presentere en digital utstilling som kaster lys over historien til Instituttets bygg på Gianicolo-høyden i Roma.

• Nytt nummer av ACTA 11. apr. 2024 09:53

Instituttets tidsskrift ACTA ad Archaeologiam et Artium Historiam Pertinentia har nå publisert vol. 34 ns. 20 (2022). Simon Malmberg, Eivind Heldaas Seland og Christopher Prescott er redaktører for bindet som er en samling av artikler med tittelen City, Hinterland and Environment: Urban Resilience during the First Millennium Transition.

• Klassiske studier i Roma 9. apr. 2024 16:21

Antikkstudentene fra Bergen og Oslo har hatt sin første uke med undervisning i Roma, og kan se frem til et fabelaktig program frem til 9. mai.