Kommende

Tid og sted: , Auditorium 2, Sophus Bugges hus

“Now I Am Become Death, the Destroyer of Worlds."

- Oppenheimer, sitert fra Bhagavad Gita

Bombingen av Nagasaki og Hiroshima er et av de mest kontroversielle kapitlene i moderne historie. Denne panelsamtalen ser på de etiske spørsmålene ved historiens definisjonsmakt. Hvordan har bombingen preget den nåværende atompolitikken - var atombombene et nødvendig onde eller bør vi i ettertiden revurdere det som unødig maktbruk?

Tid og sted: , Auditorium 2, Georg Sverdrups hus

Bli klar til kommende jobbintervju med dette kurset

Tid og sted: , Foajeen i Sophus Bugges hus

Her kan du få svar på spørsmål om jobb og karriere – og hva du kan gjøre for å få jobben du ønsker deg!

Tidligere

Tid og sted: , Seminarrom 3, Sophus Bugges hus

Get ready for an upcoming interview

Tid og sted: , Auditorium 2, Sophus Bugges hus

Oslofjorden slik vi kjenner den kan snart være historie. Eksperter har kommet med flere advarsler om at fjordens økosystem er i ferd med å kollapse. Hvordan kan dette ha seg, og hva må gjøres for å bevare Oslofjorden?

Tid og sted: , Zoom

Aker Scholarship er et stipend for deg som ønsker å ta en mastergrad eller doktorgrad ved et av verdens ledende universiteter. Meld deg på digitalt informasjonsmøte!

Tid og sted: , Seminarrom U35, Henga Engs hus

ChatGPT eller tradisjonell søknadsskriving, hvordan går du frem?

Tid og sted: , Scene HumSam

On the 10th of April 1998, The United Kingdom, Ireland and political parties in Northern Ireland signed the Good Friday Agreement/Belfast Agreement. This was seen as an important step to end the decades-long conflict, known as “the Troubles,” which had caused great suffering in the region. Was the agreement successful and what effects did it have on the peace process in Northern Ireland?

The event is open to everyone!

Tid og sted: , Foajeen i Sophus Bugges hus

Tirsdag 9. april kan du møte Aker Scholarship ved Jobbklar-standen i Sophus Bugge!

Tid og sted: , Audotorium 4, Eilert Sundts hus

ChatGPT or traditional writing, what do you choose?

Tid og sted: , Undervisningsrom UE32, Niels Henrik Abels hus

Bli kjent med jobbsøkerprosessen fra A til Å

Tid og sted: , Scene HumSam

I disse tider kan også den gjennomsnittlige nordmannen føle på at priser stiger, og lommeboken blir tynnere. Vi er inne i en norsk dyrtid, men dette er ikke et nytt fenomen. Hva kan vi lære av håndteringen av tidligere dyrtid i Norge, og kan vi bruke denne kunnskapen til å møte dagens økonomiske vanskeligheter?

Tid og sted: , Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus

Get to know the job seeker process from A to Z

Tid og sted: , Foajeen i Sophus Bugges hus

Tid og sted: , Deichman Bjørvika Deichmansalen (Underetasje)

Velkommen til lytteklubben Classic Album Sundays og Deichman Bjørvika der vi dykker ned i musikkhistorien med Prince.

Tid og sted: , Deichman Bjørvika Deichmansalen (Kino, underetasje)

Hvilken versjon av sannheten skal få plass i historiebøkene – israelernes eller palestinernes?

Tid og sted: , Seminarrom U36, Helga Engs hus

Bli klar til kommende jobbintervju med dette kurset

Tid og sted: , U1 Studentpub

1. mars i år leverte Ekstremismekommisjonen sin rapport til Regjeringen om hva som har gitt grobunn for radikalisering og ekstremisme i Norge, og hva myndighetene kan gjøre for å forebygge dette. Rapporten aktualiserer på nytt spørsmålet om hvilken rolle offentlige ytringer og debatt spiller i forebyggingen av radikalisering og ekstremisme.

Tid og sted: , Deichman Bjørvika Deichmansalen (underetasje)

Milei, Erdogan, Marcos jr., Putin og Trump. Hvorfor stemmer folk frivillig på diktatoriske ledere? Hva slags samfunn sørger for deres grobunn og fremvekst?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Bli med på en episk duell og kåringen av den beste masterformidleren ved Det humanistiske fakultet!