English version of this page

For studenter: Sprettoppkafé 2023

Institutt for lingvistiske og nordiske studier (også kjent som ILN) arrangerer SPRETTOPPKAFÉ i år igjen!

Alle studenter som er nysgjerrige på hva slags masterprogram ILN tilbyr, er hjertelig velkomne!

Tre studenter, en mann og to damer, sitter på en benk på Frederikkeplassen. Det er sol og sommer ute.

Foto: Jarli & Jordan/UiO

Hva skjer på Sprettoppkafeen?

ILN har mange spennende og utfordrende masterprogram, og vi vil veldig gjerne ha mange og dyktige studenter til å ta mastergrad hos oss. Derfor inviterer vi til kafé der dere kan møte fagfolk, masterstudenter og studiekonsulenter fra ILN. Dere kan komme og gå som dere vil. Vi serverer gratis bakst, kaffe og litt diverse annet. Vårt mål er å friste dere til å ta mastergrad hos oss. Dere kan stille spørsmål eller bare snakke med oss.

Hva kan du studere hos oss?

Du har kanskje lyst til å dykke ned i psykolingvistikk eller Ibsen og teater, samtidslitteratur, analyse av politiske taler, hvorfor nesten ingen forstår brev fra NAV, runeinnskrifter på blyamuletter, dialekter, barokke dikt, sorg og død blant keltere, språkinnlæring, kodeveksling, formidling av litteratur, samtaleanalyse eller sosiolekter? Dette og en mengde annet kan du studere på masterstudieretningene våre i lingvistikk, nordisk språkvitenskap, litteraturformidling, nordisk litteratur, norsk som andrespråk, viking- og middelalderstudier, flerspråklighet, Ibsenstudier og retorikk og språklig kommunikasjon.

Velkommen skal du være!

Vi håper å se mange BA-studenter på Sprettoppkafeen, og særlig:

• dere som skal søke masteropptak akkurat nå i disse dagene og som ennå lurer litt,
  • dere som har en stund igjen før master, og som kanskje lurer på hva det er smart å gjøre på bachelor for å få løpefart inn i masterstudiene!

Du kan lese mer om våre masterprogrammer på nettsidene lenket opp her - norskspråklige studieprogrammer og engelskspråklige studieprogrammer

Velkommen skal dere være, vi gleder oss til å se dere!

Elise Kleivane
Emneord: Rekruttering, åpen dag, master, studenter, ILN, nordisk, Ibsen, Lingvistikk, Samtaleanalyse, Retorikk, Litteratur og litteraturvitenskap
Publisert 13. mars 2023 14:19 - Sist endret 14. mars 2023 11:39