Gunn Enli

Bilde av Gunn Enli
English version of this page
Telefon +47 22850435
Rom 275
Brukernavn
Besøksadresse Niels Henrik Abels vei 36 P. A. Munchs hus 0313 Oslo
Postadresse Postboks 1079 Blindern 0316 Oslo

Gunn Enli er prodekan HF-fakultetet med ansvar for utdanningsfeltet. Hennes faglige   stilling er som professor i medievitenskap ved Institutt for medier og kommunikasjon. Hun har publisert fem bøker på norske og internasjonale forlag, og har publisert artikler i prestisjefylte internasjonale tidsskrifter, og særlig markert seg på feltene  mediert autentisitet, politisk kommunikasjon og medieregulering. 

Enli har hovedfag og doktorgrad fra Universitetet i Oslo, mellomfag fra NTNU, og har senere vært gjesteforsker ved London School of Economics og New York University.

Enli er styreleder for: Universitetsbiblioteket (UB), Den Internasjonale Sommerskole (ISS), og Det Norske Universitetssenteret i Paris (DNUP). Hun sitter også i styret for LINK og er fakultetsrepresentant i rådet for samarbeid med arbeidslivet (RSA).

Hun er nestleder i Medieklagenemda, og mottok Norsk Medieforskerlags formidlingspris 2020. Enli sitter også i redaksjonsrådet for Media, Culture & Society, Social Media + Society og Nordicom Reveiw.     

Akademisk profil 

Emneord: Medier og kommunikasjon, Politisk kommunikasjon, Sosiale medier, Mediehistorie

Publikasjoner

  • Robinson, Jessica Yarin & Enli, Gunn (2022). #MakeSwedenGreatAgain: Media events as politics in the deterritorialised nationalism debate. Nordic Journal of Media Studies. ISSN 2003-184X. 4(1), s. 56–80. doi: 10.2478/njms-2022-0004. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn (2021). Digitale forstyrrelser - et nytt politikkfelt eller individets problem? Nytt Norsk Tidsskrift. ISSN 0800-336X. s. 19–32. doi: 10.18261/issn.1504-3053-2021-01-02-03.
  • Enli, Gunn & Syvertsen, Trine (2021). Disconnect to Reconnect! Self-help to Regain an Authentic Sense of Space through Digital Detoxing, Disentangling: The Geographies of Digital Disconnection. Oxford University Press. ISSN 9780197571873. Fulltekst i vitenarkiv
  • Syvertsen, Trine; Donders, Karen; Enli, Gunn & Raats, Tim (2019). Media disruption and the public interest . Nordic Journal of Media Studies. ISSN 2003-184X. 1(1), s. 11–28. doi: 10.2478/njms-2019-0002. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn; Raats, Tim; Syvertsen, Trine & Donders, Karen (2019). Media policy for private media in the age of digital platforms. European Journal of Communication. ISSN 0267-3231. 34(4), s. 395–409. doi: 10.1177/0267323119861512. Fulltekst i vitenarkiv
  • Syvertsen, Trine & Enli, Gunn (2019). Digital detox: Media resistance and the promise of authenticity. Convergence. The International Journal of Research into New Media Technologies. ISSN 1354-8565. 26(5-6). doi: 10.1177/1354856519847325. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bruns, Axel & Enli, Gunn (2018). Norwegian Twittersphere. Dynamics and Structure. Nordicom Review. ISSN 1403-1108. 39(1), s. 129–148. doi: 10.2478/nor-2018-0006. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn & Rosenberg, Linda Therese (2018). Trust in the Age of Social Media: Populist Politicians Seem More Authentic . Social Media + Society. ISSN 2056-3051. 4(1), s. 1–11. doi: 10.1177/2056305118764430. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn; Syvertsen, Trine & Mjøs, Ole Johan (2018). The welfare state and the media system: The role of media and communications in the evolution and transformation of Scandinavian welfare states. Scandinavian Journal of History. ISSN 0346-8755. 43(5), s. 601–623. doi: 10.1080/03468755.2018.1474023. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn & Syvertsen, Trine (2018). Public Service in Europe: Five Key Points. I Freedman, Des & Valbot, Vana (Red.), A Future of Public Service Television. MIT Press. ISSN 9781906897710. s. 83–91. doi: 10.7551/mitpress/9781906897710.003.0010.
  • Donders, Karen; Enli, Gunn; Raats, Tim & Syvertsen, Trine (2018). Digitisation, internationalisation, and changing business models in local media markets: an analysis of commercial media’s perceptions on challenges ahead. Journal of Media Business Studies. ISSN 1652-2354. 15(2), s. 89–107. doi: 10.1080/16522354.2018.1470960.
  • Enli, Gunn (2017). New Media and Politics. Annals of the International Communication Association. ISSN 2380-8985. s. 1–8. doi: 10.1080/23808985.2017.1392251. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn & Syvertsen, Trine (2017). 25 år med kommersiell allmennkringkasting TV 2s historie gjennom redaktørblikket. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 24(3), s. 1–17. doi: 10.18261/issn.0508-9535-2017-03-02. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn (2017). Twitter as arena for the authentic outsider: exploring the social media campaigns of Trump and Clinton in the 2016 US presidential election. European Journal of Communication. ISSN 0267-3231. 32(1), s. 50–61. doi: 10.1177/0267323116682802. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kalsnes, Bente; Larsson, Anders Olof & Enli, Gunn (2017). The social media logic of political interaction: Exploring citizens’ and politicians’ relationship on Facebook and Twitter. First Monday. ISSN 1396-0466. 22(2). doi: 10.5210/fm.v22i2.6348. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn & Naper, Anja Aaheim (2016). Social Media Incumbent Advantage: Barack Obama's and Mitt Romney's Tweets in the 2012 U.S. Presidential Election Campaign, The Routledge Companion to Social Media and Politics. Routledge. ISSN 9781138860766. s. 364–378. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn (2016). "Trust me, I am Authentic!" Authenticity Illusions in Social Media Politics, The Routledge Companion to Social Media and Politics. Routledge. ISSN 9781138860766. s. 121 –137. doi: 10.4324/9781315716299-9.
  • Enli, Gunn & Syvertsen, Trine (2016). The end of televisiona-again! How TV is still influenced by cultural factors in the age of digital intermediaries. Media and Communication. ISSN 2183-2439. 4(3A), s. 142–153. doi: 10.17645/mac.v4i3.547. Fulltekst i vitenarkiv
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn; Mjøs, Ole Johan & Moe, Hallvard (2016). The Media Welfare State: Nordic Media in Times of Change. I Carlsson, Ulla (Red.), Freedom of Expression and Media in Transition. Studies and Reflections in the Digital Age. Nordicom. ISSN 978-91-87957-22-2. s. 19–26.
  • Enli, Gunn (2015). Politisk logikk eller medielogikk? - Norske partilederes strategier, imagebygging og autentisitet i sosiale medier :. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 22(3), s. 1–19. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn & Skogerbø, Eli (2015). Personalized campaigns in party-centred politics: Twitter and Facebook as arenas for political communication. I Enli, Gunn & Moe, Hallvard (Red.), Social Media and Election Campaigns - Key Tendencies and Ways Forward. Routledge. ISSN 978-1-13-893046-9. s. 119–135. doi: 10.1080/1369118x.2013.782330.
  • Enli, Gunn & van den Bulck, Hilde (2014). Bye bye "Hello ladies?" In-vision announcers as continuity technique in a European postlinear television landscape: The case of flanders and Norway. Television & New Media. ISSN 1527-4764. 15(5), s. 453–469. doi: 10.1177/1527476412462143.
  • Enli, Gunn & van den Bulck, Hilde (2013). Flow under Pressure: Television Scheduling and Continuity Techniques as Victims of Media Convergence? Television & New Media. ISSN 1527-4764. s. 1–4. doi: 10.1177/1527476413505920.
  • Enli, Gunn (2013). Defending Nordic Children Against Disney. PSB Children's Channels in the Age of Globalization. Nordicom Review. ISSN 1403-1108. 34(1), s. 77–90. doi: 10.2478/nor-2013-0044. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2013). From fear of television to fear for television: five political debates about new technologies. Media History. ISSN 1368-8804. 19(2), s. 213–227. doi: 10.1080/13688804.2013.791420.
  • Enli, Gunn & Skogerbø, Eli (2013). Personalized campaigns in party-centred politics. Information, Communication & Society. ISSN 1369-118X. 16(5), s. 757–774. doi: 10.1080/1369118X.2013.782330.
  • Enli, Gunn & Staksrud, Elisabeth (2013). PSB Serving Children. Past, Present and Future. I Carlsson, Ulla (Red.), Public service media from a Nordic horizon : politics, markets, programming and users. Nordicom. ISSN 978-91-89471-85-6. s. 117–130.
  • Enli, Gunn (2012). From parasocial interaction to social TV: Analysing the host–audience relationship in multi-platform productions. Northern Lights: Film & Media Studies Yearbook. ISSN 1601-829X. 10(1), s. 123–137. doi: 10.1386/nl.10.1.123_1.
  • Enli, Gunn & Thumim, Nancy (2012). Socializing and Self-Representation online: Exploring Facebook. Observatorio (OBS*). ISSN 1646-5954. 6(1), s. 87–105.
  • Enli, Gunn (2011). Ramin-Osmundsen går av : historien om en politisk skandale. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 18(2), s. 120–139.
  • Enli, Gunn & Trappel, Josef (2011). Online Media: Changing Provision of News. I Trappel, Josef (Red.), Media in Europe Today. Intellect Ltd.. ISSN 9781841504032. s. 97–115.
  • Enli, Gunn & McNair, Brian (2010). Trans-National Reality TV: A Comparative Study of the U.K.'s and Norway's Wife Swap. I Carpentier, Nico & van Bowel, Sofie (Red.), Trans Reality Television. Lexington Books. ISSN 9780739131886. s. 205–277.
  • Enli, Gunn (2010). La television estatal y la audiencia infantil en la era digital. Infoamerica communication review. ISSN 1696-2257. s. 81–93.
  • Enli, Gunn; D'Arma, Alessandro & Steemers, Jeanette (2010). Serving Children in Public Service Media. I Lowe, Gregory Ferrell (Red.), The Public in Public Service Media. Nordicom. ISSN 9789189471948. s. 227–243.
  • Enli, Gunn (2009). "- Statsråd du lyver!" Politisk kommentarjournalistikk i Ramin-Osmundsen saken. I Allern, Sigurd & Pollack, Ester (Red.), Skandalenes markedsplass. Politikk, moral og mediedrev. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-0847-0.
  • Enli, Gunn (2009). Kampen om markedsmakt i riksdekkende radio en komparativ analyse av oppstartfasen i P4 og Kanal 24. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 16(1), s. 4–24.
  • Enli, Gunn (2009). Mass Communication Tapping into Participatory Culture Exploring Strictly Come Dancing and Britain's Got Talent. European Journal of Communication. ISSN 0267-3231. 24(4), s. 481–493. doi: 10.1177/0267323109345609.
  • Enli, Gunn (2008). "Ja til et fargerikt fellesskap!" Utvelgelse av SMS i debattprogrammer. I Enli, Gunn & Skogerbø, Eli (Red.), Digitale dilemmaer. Nye medieformer, nye utfordringer. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205384125. s. 61–78.
  • Enli, Gunn (2008). Redefining Puiblic Service Broadcasting. Multi-Platform Participation. Convergence. The International Journal of Research into New Media Technologies. ISSN 1354-8565. 14(1), s. 105–120.
  • Enli, Gunn & Syvertsen, Trine (2007). Participation, Play and Socialising in New Media Environments. I Nightingale, Virginia & Dwyer, Tim (Red.), New Media Worlds. challenges for convergence. Oxford University Press. ISSN 9780195558364. s. 147–163.
  • Enli, Gunn & Sundet, Vilde Schanke (2007). Strategies in times of regulatory change: a Norwegian case study on the battle for a commercial radio licence. Media, Culture and Society. ISSN 0163-4437. 29(5), s. 707–725. doi: 10.1177/0163443707078426.
  • Beyer, Yngvil; Enli, Gunn; Maasø, Arnt & Ytreberg, Espen (2007). Small talk makes a big difference: recent developments in interactive, SMS-based television. Television & New Media. ISSN 1527-4764. 8(3), s. 213–234.
  • Enli, Gunn (2007). Gatekeeping in te New media Age: A case Study of the Selection of Text-Messages in a Current Affairs Programme. Javnost - The Public. ISSN 1318-3222. 14(2), s. 47–63.
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn & Sæther, Susanne Østby (2006). Frustrerte fruer, fotballmilliarder og framtidsvisjoner: TV 2 etter tiårsjubileet. I Syvertsen, Trine; Enli, Gunn & Sæther, Susanne Østby (Red.), Et hjem for oss - et hjem for deg? Analyser av TV 2. 2 utgave. IJ-forlaget. ISSN 9788271473013. s. 14–34.
  • Enli, Gunn (2005). Fenomenet SMS-TV. Institusjonelle strategier og semi-privat interaksjon. Norsk Medietidsskrift. ISSN 0804-8452. 12(2), s. 116–135.
  • Enli, Gunn & Sundet, Vilde Schanke (2004). "Fornyelse vil være det normale". Mediepolitiske utfordringer og markedsaktørenes strategier i kampen om konsesjonen for riksdekkende radio (P4) i Norge. Nordicom Information. ISSN 0349-5949. 26(1), s. 59–70.
  • Enli, Gunn (2002). På din side. Folkelighet og alliansebygging i TV 2s aktualitetsprogram. I Enli, Gunn; Syvertsen, Trine & Sæther, Susanne Østby (Red.), Et hjem for oss - et hjem for deg? Analyser av TV2 1992-2002. IJ-Forlaget AS. ISSN 82-7147-220-8. s. 72–98.
  • Enli, Gunn (2001). "Tromsø inn i TV-alderen. Nærbilde av et tidsskille", i Bastiansen og Meland (red.) (2001): Fra Eidsvoll til Marienlyst. I Bastiansen, Henrik Grue & Meland, Øystein (Red.), Fra Eidsvoll til Marienlyst, Studier i norske mediers historie fra Grunnloven til TV-alderen. Høyskoleforlaget, Kristiansand. ISSN 82-7147-209-7. s. 240–257.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bruns, Axel; Enli, Gunn; Skogerbø, Eli; Larsson, Anders Olof & Christensen, Christian (2016). The Routledge Companion to Social Media and Politics. Routledge. ISBN 9781138860766. 538 s.
  • Enli, Gunn & Moe, Hallvard (2015). Social Media and Election Campaigns - Key Tendencies and Ways Forward. Routledge. ISBN 978-1-13-893046-9. 150 s.
  • Enli, Gunn (2015). Mediated authenticity : how the media constructs reality. Peter Lang Publishing Group. ISBN 978-1-4331-1485-4. 164 s.
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn; Mjøs, Ole Johan & Moe, Hallvard (2014). The Media Welfare State. Nordic Media in the Digital Era. University of Michigan Press. ISBN 978-0-472-05215-8. 156 s.
  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2010). TV - en innføring. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-01629-0. 286 s.
  • Enli, Gunn; Risan, Lars; Eriksen, Siri E H; Christophersen, Morten & Tkachenko, Elena (2009). Handbok for ferske forelesere. Universitetsforlaget . ISBN 978-82-15-01548-4. 143 s.
  • Enli, Gunn & Skogerbø, Eli (2008). Digitale dilemmaer. Nye medieformer, nye utfordringer. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205384125. 165 s.
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn & Sæther, Susanne Østby (2006). Et hjem for oss - et hjem for deg? Analyser av TV 2. 2 utgave. IJ-forlaget. ISBN 9788271473013. 342 s.
  • Enli, Gunn; Syvertsen, Trine & Sæther, Susanne Østby (2002). Et hjem for oss - et hjem for deg? IJ- forlaget, Kristiansand. ISBN 82-7147-220-8.
  • Enli, Gunn; Sæther, Stig & Syvertsen, Trine (2002). TV2 1992-2002: "Et hjem for oss, Et hjem for deg?". Høgskoleforlaget, Kristiansand. ISBN 82-7147-220-8.
  • Enli, Gunn; Syvertsen, Trine & Sæther, Susanne Østby (2002). Et hjem for oss - et hjem for deg? Analyser av TV2 1992-2002. IJ-Forlaget AS. ISBN 82-7147-220-8.

Se alle arbeider i Cristin

  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn; You, Yukun & Spjeldnæs, Kari J. (2022). Les uten mobil! .
  • Enli, Gunn (2022). Digitale forstyrrelser – et nytt politikkfelt eller individets problem? .
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn & Spjeldnæs, Kari J. (2022). Nettfri dag: Les uten forstyrrelser.
  • Syvertsen, Trine & Enli, Gunn (2022). Informasjonsoverflod og digital søppel.
  • Enli, Gunn; Mamelund, Svenn-Erik & Hansen, Marianne Nordli (2021). Klasse i akademia: Med Svenn-Erik Mamelund og Marianne Nordli Hansen. [Radio]. Undervisningsplikten.
  • Enli, Gunn (2021). Det politikerne ikke er så opptatt av. [Avis]. Dagens Perspektiv.
  • Enli, Gunn (2021). Vi trenger politikere som vil jobbe for digital selvråderett . [Avis]. Morgenbladet.
  • Tønnesson, Johan Laurits & Enli, Gunn (2021). Johan Tønnesson og Iris Furu om klarspråkstudiers relevans i arbeidslivet. [Radio]. Undervisningsplikten podcast.
  • Fast, Karin & Enli, Gunn (2021). Digital distancing – as good as it gets?: A study of political work and life under the (dis)connectivity imperatives.
  • Spjeldnæs, Kari J. & Enli, Gunn (2020). Kampen om konsentrasjonen. [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). Digital revolusjon og psykisk lykke. [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). Hva kan universitetet lære av mediebedriftene? [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). Må undervisningen bli som Netflix og Snapchat? [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). Kampen om konsentrasjonen. [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). Hjemme-alene undervisning: Hvordan blir "generasjon skjermstudent"? . [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). Makt og muligheter i en digital verden. [Radio]. Undervisningsplikten - podcast.
  • Enli, Gunn (2020). The view from Venus, podcast: Digital detox with Gunn Enli. [Radio]. The View from Venus.
  • Enli, Gunn (2019). Perfekt-effekten. [Avis]. Aftenposten.
  • Frølich, Nicoline; Mangset, Marte; Teigen, Mari; Liestøl, Knut; Enli, Gunn & Christensen, Lina (2019). Endelig likestilling? Ikke ennå. . [Tidsskrift]. Forskerforum.no.
  • Enli, Gunn & Jensenius, Alexander Refsum (2019). Mikroutdanninger gir nye muligheter for videreutdanning. Uniforum. ISSN 1891-5825.
  • Enli, Gunn (2017). Persuasive Attacks on Donald Trump in the 2016 Presidential Primary. Presidential Studies Quarterly. ISSN 0360-4918.
  • Kalsnes, Bente; Larsson, Anders Olof & Enli, Gunn (2016). The social media logic of political interaction: Exploring citizens€ and politician relationships on Facebook and Twitter.
  • Enli, Gunn (2015). Politisk kommentator ved lokalvalget 2015. [Avis]. Asker og Bærums Budstikke .
  • Enli, Gunn (2015). Sosiale medier i valgkamp og politisk debatt.
  • Enli, Gunn & Moe, Hallvard (2015). Introduction: Social Media and Election Campaigns: Key Tendencies and Ways Forward. I Enli, Gunn & Moe, Hallvard (Red.), Social Media and Election Campaigns - Key Tendencies and Ways Forward. Routledge. ISSN 978-1-13-893046-9. s. 1–10.
  • Syvertsen, Trine & Enli, Gunn (2015). NRK. I Godal, Anne Marit (Red.), Store norske leksikon (snl.no 2015). Store norske leksikon AS.
  • Enli, Gunn & Syvertsen, Trine (2015). Allmennkringkasting. I Godal, Anne Marit (Red.), Store norske leksikon (snl.no 2015). Store norske leksikon AS.
  • Enli, Gunn (2015). P4. I Godal, Anne Marit (Red.), Store norske leksikon (snl.no 2015). Store norske leksikon AS.
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn; Mjøs, Ole Johan & Moe, Hallvard (2013). The Media Welfare State: Nordic Media in the Era of Globalization.
  • Syvertsen, Trine; Enli, Gunn; Mjøs, Ole Johan & Moe, Hallvard (2013). The Media Welfare State: The Informational, Cultural and Democratic Safety Net of the Nordic Model?
  • Larsson, Anders Olof & Enli, Gunn (2013). Flinkiser på Twitter og FB. [Avis]. Aftenposten.
  • Larsson, Anders Olof; Kalsnes, Bente; Moe, Hallvard; Skogerbø, Eli & Enli, Gunn (2013). Twitter Use during the 2013 Norwegian Elections – Some Initial Insights.
  • Enli, Gunn & Moe, Hallvard (2013). Introduction to special issue: Social media and election campaigns – key tendencies and ways forward. Information, Communication & Society. ISSN 1369-118X. 16(5), s. 637–645. doi: 10.1080/1369118X.2013.784795.
  • Enli, Gunn & Skogerbø, Eli (2012). A New Device in the Toolbox The Role of Social Media in Norwegian Election Campaigns.
  • Enli, Gunn & Ihlebæk, Karoline Andrea (2011). 'Dancing with the audience': Administrating vote-ins in public and commercial broadcasting. Media, Culture and Society. ISSN 0163-4437. 33(6), s. 953–962. doi: 10.1177/0163443711412299.
  • Enli, Gunn & Berges Saura, Laura (2011). Commercial Television: Business in Transition. I Trappel, Josef (Red.), Media in Europe Today. Intellect Ltd.. ISSN 9781841504032. s. 79–97.
  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2010). NRK gjør TV stuerent. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
  • Enli, Gunn; Moe, Hallvard; Sundet, Vilde Schanke & Syvertsen, Trine (2009). Fears and Fascinations: Five debates about television.
  • Enli, Gunn & Ihlebæk, Karoline Andrea (2009). The ethics of viewer influence and return path economy in multiplatform TV. Exploring the format Strictly Come Dancing.
  • Enli, Gunn (2007). NRK Radio, Medieprogrammet Kurer.
  • Ytreberg, Espen; Sundet, Vilde Schanke & Enli, Gunn (2007). Participation and play in converging media - prosjektpresentasjon.
  • Enli, Gunn (2006). Entertaining the Citizen: When Politics and Popular Culture Converge. International Journal of Media & Cultural Politics. ISSN 1740-8296. 2(1), s. 105–113.
  • Enli, Gunn (2005). debatt om radiokonsesjoner. [TV]. NRK 1.
  • Enli, Gunn (2005). Fast deltaker i TV-panel i kulturbeitet. [Radio]. NRK P2 .
  • Enli, Gunn & Sundet, Vilde Schanke (2005). Institutional strategies in times of regulatory change: Radio institutions battling for dominance in a political, symbolic, legal and economic arena.
  • Enli, Gunn & Sundet, Vilde Schanke (2004). Radiokamp for galleriet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
  • Enli, Gunn (2001). Norsk kringkastingshistorie.
  • Enli, Gunn (2001). Norsk kringkastingshistorie.
  • Enli, Gunn (2001). Norsk allmennradio og de fire markedene.
  • Storsul, Tanja; Arnseth, Hans Christian; Bucher, Taina; Enli, Gunn; Hontvedt, Magnus & Kløvstad, Vibeke [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2008). Nye nettfenomener. Staten og delekulturen. Institutt for medier og kommunikasjon og Forsknings- og kompetansenettverk for IT i utdanning. Fulltekst i vitenarkiv
  • Storsul, Tanja; Arnseth, Hans Christian; Bucher, Taina; Enli, Gunn; Hontvedt, Magnus & Kløvstad, Vibeke [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2008). New web phenomena. Government administration and the culture of sharing. IMK and ITU, University of Oslo. Fulltekst i vitenarkiv
  • Enli, Gunn (2007). The Participatory Turn in Broadcast Television, Institutional, editorial and textual challenges and strategies. Unipub forlag. ISSN 0806-3222.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. sep. 2008 15:11 - Sist endret 2. nov. 2022 19:58

Prosjekter