English version of this page

Tidligere arrangementer

Tid og sted: , Sophus Bugges hus, seminarrom 2

Tor Gaute Syrstad og Øivind Bratberg kommer til Forskerseminaret i tekst og retorikk med et innlegg om sosialdemokratiet.

Tid og sted: , Henrik Wergelands Hus 421

Carmen Sumillera Iglesias presents the outline and methodology of her PhD project about South African language policies in higher education.

Tid og sted: , Henrik Wergelands Hus 421

Ilaria Marazzina will present her ongoing Master's project on first language use in second language teaching.

Tid og sted: , Henrik Wergelands hus, MultiLing meeting room 421

In this EyeHub Forum, Claire Prendergast (Postdoc at IFIKK) will present a research project exploring how well children predict the outcome of kindergarden stories that are updated by idiomatic expressions through picture selection of the story outcomes.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 5

Janne Krogh-Bjørnerud kommer til Forskerseminaret i tekst og retorikk for å snakke om sitt masterprosjekt om deliberativt nærdemokrati i Drammen.

Tid og sted: , Henrik Wergelands Hus 421

Nele Põldvere and Elizaveta Kibisova present their research on the grammatical differences between fake and genuine news in English and Russian.

Tid og sted: , HW 536

I år udkommer den første engelsksprogede akademiske antologi om multikunstneren Sjón (Sigurjón Birgir Sigurðsson). Gitte Mose, som er blandt tre redaktører, forteller om utgivelsen på litterært instituttseminar.

Tid og sted: , Henrik Wergelands Hus 421

Hanna Andresen presents parts of her PhD project and discusses the significance of investigating bilingual children's conceptualization.

Tid og sted: , Sophus Bugges hus, seminarrom 4

Kevin Tang avholder sin prøveforelesning for stillingen som førsteamanuensis i lingvistikk med spesialisering i datalingvistikk

Tid og sted: , Henrik Wergelands Hus 421

Aleksandra Ita Olszewska and Toril Opsahl present a narrative study of Polish migrant workers’ lived experiences at the intersection of linguistic racism and Whiteness, organized by the Multilingualism Research Forum

Tid og sted: , zoom

Quentin Feltgen avholder sin prøveforelesning for stillingen som førsteamanuensis i lingvistikk med spesialisering i datalingvistikk

Tid og sted: , P. A. Munchs hus, seminarrom 9

Kevin Sun avholder sin prøveforelesning for stillingen som førsteamanuensis i lingvistikk med spesialisering i datalingvistikk

Tid og sted: , Helga Engs hus, room U36

In this extraordinary EyeHub lecture, Jochen Laubrock (Research Scientist at the University of Potsdam) will present recent research that addresses how ongoing higher-level cognitive processes guide the prediction of where to attend during reading and scene perception.

Tid og sted: , zoom

Roni Katzir avholder sin prøveforelesning for stillingen som førsteamanuensis i lingvistikk med spesialisering i datalingvistikk

Tid og sted: , P. A. Munchs hus, seminarrom 360

Jamie Findlay avholder sin prøveforelesning for stillingen som førsteamanuensis i lingvistikk med spesialisering i datalingvistikk

Tid og sted: , P. A. Munchs hus, seminarrom 2

Tatjana Scheffler avholder sin prøveforelesning for stillingen som førsteamanuensis i lingvistikk med spesialisering i datalingvistikk

Tid og sted: , Bikuben, Det Norske Teatret

Korleis, og korfor, bruker ein moderne forfattar antikkens historie? Velkommen til innsikt på Det Norske Teatret om keisar Caligula og Albert Camus.

Tid og sted: , Deichman Bjørvika Deichmansalen (Underetasje)

Velkommen til lytteklubben Classic Album Sundays og Deichman Bjørvika der vi dykker ned i musikkhistorien med Prince.

Tid og sted: , Henrik Wergelands hus, MultiLing meeting room 421 / Zoom

In this EyeHub Forum Line Sjøtun Helganger (PhD Fellow at the University of South-Eastern Norway) will present a study investigating the developmental trajectory of Norwegian 3- to 5-year-olds’ sensitivity to intonational cues in utterances containing også.

Tid og sted: , Demo Linderud

I 1958 sa regjeringen at det ikke fantes noen urbefolkning i Norge. 40 år senere sa Kong Harald at Norge er grunnlagt på territoriet til to folk – nordmenn og samer. Hva endret seg?

Tid og sted: , Niels Treschows hus

Welcome to a pop-up event in the entrance hall in Niels Treschows hus!

Tid og sted: , Niels Treschows hus

Velkommen til sprettoppkafé i foajeen i Niels Treschows hus!

Tid og sted: , Deichman Stovner

Viktige hendelser i norsk hiphop-historie og alt annet du lurer på om rap.

Tid og sted: , Oslo Nye Teater, Billetthallen i 1. etasje

Latinamerikanske velgere synes å ha en forkjærlighet for autoritære og karismatiske politikere. Men finnes det kvinnelige ledere – såkalte «caudillas» – og var i så fall Evita Perón det?

Tid og sted: , Deichman Bjørvika Deichmansalen (Kino, underetasje)

Hvilken versjon av sannheten skal få plass i historiebøkene – israelernes eller palestinernes?