Forskningsprosjekter
- A
- B
- D
- DEVCOM: Pragmatikk, betydningskonvensjoner og ikke-bokstavelig språkbruk
- Den oversatte kroppen
- Den oversatte kroppen: Vitenskap, kunnskap og bærekraft i kulturoversettelse
- Design og materialutvinning
- Det nevrale grunnlaget for å forutse hendelser i nær tid
- Digiskills
- Digital folklore som kritisk og deltakende kulturarv
- Digital frakobling
- DjembeDance – Multimodal rytme i musikk og dans fra Vest-Afrika
- Dr. Squiggles
- Dynamiske territorier
- E
- F
- G
- H
- K
- L
- M
- MIRAGE - Et integrert AI-basert system for avansert musikkanalyse
- Maritime moderniteter: Havets kunnskapsformater
- Mature Action and its Defects
- Medieframstilling av innvandrere og dens påvirkning på integrering
- Mellomledd og mekling i Kinas globale forbindelser
- Mening og kommunikasjon i informasjonsalderen
- Menneskeskapt jord
- Minoritetsstemmer i skandinavisk samtidslitteratur
- Minuskule tekster: Marginaliserte stemmer i tidlig middelaldersk latinsk kultur
- Modeller for det gode liv
- Modellering og roboter
- Musikalsk menneske-maskin-interaksjon
- Musikalsk og poetisk kreativitet for et unikt moment i vestlig kristen liturgi, ca. 1000–1500
- Musikalsk tid og form: En studie i fremføring og lytting
- Musikalske frysninger
- N
- NORN - Norske romantiske nasjonalismer
- Narrative hierarkier: Bikarakterer i den bysantinske og middelalderens historieskriving
- Nasjonale og etniske forskjeller i foreldres mediering av barns internettbruk
- Nasjonale verdier og politiske reformer i post-Maidan Ukraina
- Naturhistoriens etterliv
- Naturminner: En arkeologi av naturarv i nord
- NordicSMC - Nettverk for lyd- og musikkinformatikk i Norden
- Nordiske «borgerkriger» i høymiddelalderen i et tverrfaglig og komparativt perspektiv
- Norrøn poesi og utviklingen av sagalitteraturen
- Nye modeller for utveksling av kunnskap
- Nye undersøkelser av Laphrionhøyden i Kalydon
- neoMONSTERS: De «andre» i indisk science fiction
- P
- R
- S
- SAMMEN om læring
- Salient Solutions: Etisk analyse og svar på oppmerksomhetskrisen
- Sammenhenger mellom første-, andre- og tredjespråk
- ScanGuilt: Skandinaviske fortellinger om skyld og privilegier i en globaliseringstid
- Science fictionialitet
- Selvorganisering av liv
- Selvspillende gitarer
- Situerte simuleringer (SitsimLab)
- Skeive spillutviklere og spillere
- Sovjetiske ellipser
- Språkmyter: En global tilnærming til politiseringen av gamle språk
- Synkronisering, sosial tilknytning og behag
- Synkronisert robotikk
- T
- U